شناسهٔ خبر: 64001404 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هفت هزار میلیارد ریال برای ساخت خوابگاه‌های متأهلی

هفت هزار میلیارد ریال در بودجه امسال برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی لحاظ شده است.

صاحب‌خبر -
 
هفت هزار میلیارد ریال برای ساخت خوابگاه‌های متأهلیبه گزارش خبرگزاري صدا وسيما؛ معاون دفتر آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه، هم‌زمان با سفر به بیرجند و در دیدار با استاندار خراسان جنوبی، گفت: هفت هزار میلیارد ریال در بودجه امسال در راستای پاسخ‌گویی به نیاز دانشجویان متاهل و طرح جوانی جمعیت برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی لحاظ شده‌ است.
حسین شفیعی با اشاره به در دست ساخت بودن سه خوابگاه دانشجویی متأهلی در دانشگاه بیرجند از محل کمک‌های خیرین افزود: با توجه به مشارکت خیرین در تکمیل این پروژه‌ها مساعدت لازم را خواهیم داشت.
 
وی گفت: یکی از رویکردهای وزارت علوم در طرح جوانی جمعیت، ساخت خوابگاه‌های متأهلی دانشجویی است و چنانچه دانشگاهی بتواند نیمی از این هزینه‌ها را از محل مشارکت خیران و سایر منابع تامین کند، مابقی هزینه آن را برعهده می‌گیریم.
 
شفیعی با بیان اینکه در دانشگاه بیرجند ۳۷ پروژه در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: نگاه ما به دانشگاه‌های نقاط مرزی به دلیل تثبیت جمعیت و اثرگذاری که در حل مشکلات جامعه دارند، ویژه است.
 
وی افزود: در حوزه عمرانی تلاش ما این است که ضرایب اعتباری را به گونه‌ای در نظر بگیریم که منجر به خدمتگزاری بهتر در دانشگاه‌های مرزی و محروم‌ شود.
 
معاون دفتر آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در زمینه مدیریت فضای سبز دانشگاه بیرجند و تکمیل تصفیه‌خانه هم به دلیل اهمیت موضوع، کمک‌های لازم را خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح روزانه هزار و ۲۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز امکان بازیابی آب وجود دارد.
 
 شفیعی تصریح کرد: تلاش ما این است که با حمایت مالی به گونه‌ای کمک کنیم تا دانشگاه بیرجند به لحاظ شرایط کیفی با شتاب بیشتر به شرایط استانداردتر و در شأن شهر بیرجند برسد.
 
وی با ذکر این نکته که از محل صندوق توسعه ملی رقم قابل توجهی به تجهیز دانشگاه‌های کشور تزریق شده‌ است، بیان کرد: اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان‌ها ۱۰۰ درصد محقق می‌شود، اما باید یک مرحله اداری طی شود.

نظر شما