شناسهٔ خبر: 63961603 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توضیحات ­خزانه دار شورا درباره ۱۷ همت بودجه شهرداری تهران

حبیب کاشانی گفت: ۱۷ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری تهران گم نشده بلکه در سامانه به ثبت نرسیده است.

صاحب‌خبر -

توضیحات ­خزانه دار شورا درباره ۱۷ همت بودجه شهرداری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران در صد و نود و نهمین جلسه شورا گفت: در سرفصل هزینه‌ای و حقوق کارکنان ابهاماتی برای افراد پیش آمد که چه اتفاقی برای ۱۷ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری تهران افتاد ، این مبلغ گم نشده بلکه به ثبت نرسیده‌است موضوع این است که راهبری سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات تابعه به گونه‌ای است که تا مبالغ را ثبت کنند، زمان بر خواهد بود.

حبیب کاشانی با اشاره به سوء برداشت پیش آمده در برخی رسانه‌ها درباره ۱۷ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری تهران گفت: این گزارش مستند به عملکرد شهرداری است و در این عملکرد تا پایان مهر در بخش نقدی و غیر نقدی اعتبار ابلاغی ۸۰ هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان بود و از این میزان ۶۱ هزار میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده است و پرداختی نیز ۴۱ هزار و ۷۹۷ میلیارد تومان بوده و ۲۱ هزار میلیارد تومان از آن را صرف کرده‌ایم.

عضو شورای شهر تهران افزود: ما در هر ماه اعلام کرده‌ایم، درصد جذب پایین است و پیگیری‌ها به این منجر شد که در مهر ۳۳.۹ درصد به ثبت رسید؛ درحالیکه در مدت مشابه سال قبل ثبت هزینه‌ها ۲۶ درصد بوده است.

خزانه دار شورا با بیان اینکه ۶۰ درصد از ۲۱ هزار میلیارد تومان حقوق، پنج درصد تملک دارایی مالی و ۳۵ درصد تملک دارایی سرمایه‌ای است، گفت: رقم تملک دارایی سرمایه‌ای منتهی به مهر سال ۱۴۰۲ به میزان ۳۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که ۳۳ هزار میلیارد تومان آن تخصیص یافته و میزان عملکرد نیز ۷۳ هزار میلیارد تومان بوده است.

 حبیب کاشانی با بیان اینکه پس از اتمام کار و تحویل طرح‌ها نیز هزینه‌ها ثبت می‌شود، گفت: در سرفصل تملک دارایی مالی و سرمایه‌ای، ثبت هزینه‌ها پس از اتمام طرح‌ها انجام می‌شود و با توجه به تأخیر در ارسال مدارک، هزینه‌ها نیز با تأخیر ثبت می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه ثبت هزینه‌ها هشت درصد در مقایسه با سال قبل و ۱۶ درصد در مقایسه با سال ۱۴۰۰ رشد داشته است، گفت: هرچند این میزان ثبت هزینه ایده آل ما نیست، اما تأخیر در ثبت برخی هزینه‌ها اجتناب ناپذیر است.

نظر شما