شناسهٔ خبر: 63901866 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد واحد خرم آباد

در آستانه ۱۶ آذر روز دانشجو مراسم بزرگداشت این روز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، استاندار در آستانه ۱۶ آذر روز دانشجو گفت: گرامیداشت این روز گرامیداشت خط سرخ شهیدان ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ و مبارزه با آمریکا و استکبار جهانی است.
فرهاد زیور استکبار ستیزی، طلب علم و مطالبه گری را از وِیژگی‌های اصلی دانشجویان برای تعالی و پیشرفت کشور عنوان کرد و افزود: در این دیدار تلاش شد تا حد امکان به سوالات و دغدغه‌های ذهنی دانشجویان پاسخ داده شود.
بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۶ اذر گفت: هم اکنون ۲۵ هزار دانشجو در ۱۴۰ رشته در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری حرفه‌ای و دکتری تخصصی تحصیل می‌کنند.
در این مراسم از دانشجویان برتر در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، علمی و پژوهشی تجلیل شدند
روز دانشجو، در ایران به ۱۶ ماه آذر اطلاق می‌شود. این روز، به یاد سه دانشجو که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران کشته شدند، گرامی داشته می‌شود.

<div id="video-display-embed-code_10523931"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4081297/10523931?width=600&height=350"></script></div>



نظر شما