شناسهٔ خبر: 63865844 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صهیونیست‌ها خواستار تشکیل نیرویی بین‌المللی در دریای سرخ شدند

رژیم صهیونیستی از آمریکا خواسته است برای مقابله با نیرو‌های یمنی در دریای سرخ با مشارک باقی کشور‌ها نیروی دریایی بین‌المللی تشکیل دهد.

صاحب‌خبر -

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا تایید کرد که واشنگتن در حال مذاکره با سایر کشور‌ها برای ایجاد یک نیروی دریایی در دریای سرخ است.

براساس گزارش المیادین، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند این رژیم از ترس یمن به طور رسمی از برخی از کشور‌ها مانند انگلیس و ژاپن خواسته است برای مقابله با نیرو‌های یمنی نیروی دریایی بین‌المللی در دریای سرخ تشکیل دهند.

ایتای بلومنتال، کارشناس شبکه صهیونیستی کان در این خصوص گفت: اسرائیل خواستار تشکیل نیرویی در چارچوب ائتلاف بین المللی برای عملیات در تنگه باب المندب شد. اسرائیل برای حملات دیگری از سوی انصارالله علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های متعلق به بازرگانان اسرائیلی آماده می‌شود.

در مقابل صنعا تأیید می‌کند که برای اطمینان از دریانوردی در باب المندب و دریای سرخ تلاش می‌کند و حملاتش به هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی در پاسخ به تجاوزات جاری علیه مردم غزه محدود می‌شود.

 سردار سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن روز یکشنبه درخصوص اجرای عملیات دریایی که طی آن دو کشتی صهیونیستی در باب المندب هدف قرار گرفتند، اعلام کرد: این دو ناو «یونیت اکسپلورر» و «شماره ۹» بود.

او با تاکید بر اینکه نیرو‌های یمنی تا زمانی که تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه متوقف نشود، به جلوگیری از حرکت کشتی‌های این رژیم در دریای سرخ و دریای عرب ادامه خواهند داد. همچنین هشدار خود را به همه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های مرتبط با اسرائیلی‌ها مبنی بر تبدیل شدن به یک هدف مشروع تکرار کرد.

نظر شما