شناسهٔ خبر: 63854547 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

علی سرابی دبیر انجمن خادمان قرآن شد

­وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی، علی سرابی را به عنوان دبیر انجمن خادمان قرآن معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدمهدی اسماعیلی، امروز دوشنبه ۱۳ آذر در نشست کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی با تجلیل از فعالیت‌های ۱۰ ساله محمدرضا پورمعین دبیر انجمن خادمان قرآن گفت: امیدوارم از خادمان قرآن بیشتر از گذشته بهره‌مند شویم. چون این عزیزان الگوی مردم هستند.

وی افزود: خادم قرآن در بلندترین ردیف جامعه ایمانی کشور است و شخصیتی که به عنوان دبیر این انجمن انتخاب شده از خادمان و چهره‌های شناخته شده جامعه قرآنی کشور است.

اسماعیلی در این مراسم حکم انتصاب دبیر جدید این انجمن را به سیدعلی سرابی تقدیم کرد.

انجمن خادمان قرآن کریم با ۹ هدف مهم توسعه و ترویج همه جانبه فرهنگ قرآنی، به ویژه در میان قشر جوان کشور، حفظ و صیانت از ارزش‌های قرآنی، زمینه سازی تحقق آرمان­های قرآنی امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری (مدّ ظلّه العالی)، ایجاد مجموعه­‌ای فراگیر از جامعه ­قرآنی به منظور تعامل و هم­ اندیشی در زمینه­‌های مختلف قرآنی، تثبیت و ارتقاء هویت فرهنگی و اجتماعی جامعه قرآنی، ایجاد بستری برای گفتگو و تبادل نظر بین جامعه قرآنی، فراهم آوردن زمینه مشارکت فعالان قرآنی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، ایجاد انگیزه و بستر مناسب جهت ارتقا و رشد اعضا و حمایت مادی و معنوی از خادمان قرآن کریم و فعالیت‌های قرآنی آنان، ایجاد و راه اندازی شده است.

در دوره‌های گوناگون خادمان قرآنی شامل انبوه عظیم خوشنویسان، هزاران پژوهشگر و مفسر برجسته در سده‌های مختلف، قاریان برجسته و خوش صوت، صحافان، جلدآرایان، نگارگران، محدثان، مورخان، مربیان نفوس و جامعه‌شناسان به فراخور استعداد، تلاش و ظرفیت گوشه‌ای از چهره زیبای قرآن را به نمایش گذاشته اند. تاکنون در ۲۸ دوره ۳۱۲ خادم قرآنی معرفی شده اند.

 

نظر شما