شناسهٔ خبر: 63817337 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

از سوی مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم صورت گرفت؛

تقدیر از دانشگاه‌های موفق در انجام پروژه‌های مشترک بااستفاده از توان ایرانیان مقیم خارج

تهران- ایرنا- مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از عملکرد درخشان دانشگاه‌های موفق در انجام پروژه‌های مشترک علمی، پژوهشی و فناوری با بهره‌گیری از توان ایرانیان مقیم خارج از کشور در سال ۱۴۰۱ قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، در این نشست که امروز شنبه برگزار شد، از رؤسای دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، صنعتی شیراز، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، الزهرا (س)، علم و صنعت ایران، صنعتی اصفهان، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، فردوسی مشهد، بین‌المللی امام خمینی (ره) و پژوهشگاه‌های ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و رنگ با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.

تقدیر از دانشگاه‌های موفق در انجام پروژه‌های مشترک بااستفاده از توان ایرانیان مقیم خارج

محمدرضا محمدزاده عطار معاون مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست تقدیر از دانشگاه‌های موفق در انجام پروژه‌های مشترک با بهره‌گیری از توان ایرانیان مقیم خارج از کشور در محل این وزارتخانه، با بیان اینکه همکاری با ایرانیان خارج از کشور برای وزارت علوم بسیار حائز اهمیت است، گفت: ریاست شورای‌ عالی امور ایرانیان خارج از کشور برعهده رییس جمهوری است و ریاست یکی از کارگروه‌های زیرمجموعه آن که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است را محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برعهده دارد.

وی افزود: وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، تعاون، امور خارجه، سازمان صدا و سیما، دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی ریاست جمهوری اعضای این کارگروه را تشکیل می‌دهند.

معاون مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم در ادامه سخنان خود به معرفی حوزه‌های حائز اهمیت وزارت علوم در زمینه همکاری با ایرانیان خارج از کشور پرداخت و گفت: وزارت علوم از پروژه‌ها در حوزه‌های نانوتکنولوژی، میکروالکترونیک، بایوتکنولوژی، کوانتوم، مهندسی داده‌ها، علوم شناختی، مدیریت منابع آب، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، تبادل علم و فناوری و برگزاری کنفرانس‌ها و نشست‌های تخصصی میان ایرانیان داخل و خارج از کشور حمایت ویژه می‌کند.

وی با تاکید بر بهره‌مندی از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور، ابراز امیدواری کرد که امسال تعداد پروژه‌های مشترک علمی، پژوهشی و فناوری دانشگاه‌ها با بهره‌گیری از توان ایرانیان مقیم خارج از کشور افزایش چشمگیری یابد.

در ادامه شرکت کنندگان در این نشست ضمن ارائه گزارشی از پروژه‌های بین‌المللی و همکاری‌های علمی با شبکه ایرانیان خارج از کشور دانشگاه/ پژوهشگاه خود، به بیان دیدگاه‌ها، پیشنهادات و نقطه نظرات به منظور رفع موانع و معضلات این حوزه پرداختند.

نظر شما