شناسهٔ خبر: 63804270 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آخرین تحولات غزه؛

ازسرگیری حملات وحشیانه زمینی، هوایی و دریایی علیه غزه+ فیلم و عکس

برجای ماندن صد‌ها شهید و زخمی در دور جدید حملات همه جانبه علیه نوار غزه و هشدار سازمان ملل نسبت به این حملات از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، ازسرگیری حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه تاکنون صد‌ها شهید و زخمی برجای گذاشته است. این درحالیست که نیرو‌های مقاومت فلسطین می‌کوشند مانع پیشروی متجاوزان در محور‌های مختلف شوند.

 

نیرو‌های مقاومت فلسطینی با بمب‌های دست‌ساز خودروی نظامیان صهیونیست را در زمان هجوم به اردوگاه عسکر در شرق نابلوس نابود کردند

 

 

برج‌های مسکونی خان یونس زیر آتش جنگنده‌های رژیم صهیونیستی

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2133738" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1114748/2133738?width=400&height=300"></script></div>

 

 

منابع فلسطینی از حمله مجدد رژیم صهیونیستی با بمب‌های ممنوعه خبر داد

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2133734" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1114748/2133734?width=400&height=300"></script></div>

 

توپخانه رژیم صهیونیستی مناطق حامول و رویسات در حومه ناقوره در جنوب لبنان را گلوله باران کرد.

 

 

رژیم صهیونیستی جوانی دیگر را به ضرب مستقیم گلوله در جنین به شهادت رساند

 

ازسرگیری حملات وحشیانه زمینی، هوایی و دریایی علیه غزه+ فیلم و عکس

 

کمیسیون مستقل حقوق بشر فلسطین: شمار آوارگان غزه به یک میلیون و ۸۰۰ هزار شهروند رسیده است

 

ازسرگیری حملات وحشیانه زمینی، هوایی و دریایی علیه غزه+ فیلم و عکس

 

 

حزب الله لبنان طی بیانیه از از هدف قرار دادن پایگاه توپخانه‌ای در منطقه خربه ماعر با سلاح و موشک‌های مناسب خبر داد.

رسانه‌های صهیونیستی: نیرو‌های امنیتی دروازه‌های شهرک مطله در مرز‌های جنوبی با لبنان را بستند و از ورود و یا خروج افراد به شدت جلوگیری می‌شود.

 

حزب الله لبنان از شهادت یک نیروی خود به نام خضر سلیم عبود در درگیری‌های مرز‌های جنوبی لبنان خبر داد

 

ازسرگیری حملات وحشیانه زمینی، هوایی و دریایی علیه غزه+ فیلم و عکس

 

محمد علی الحوثی: آمریکا از همان راهی که آمده برگردد/ آماده جهاد علیه اسرائیل هستیم

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: خطاب به آمریکایی‌ها می‌گوییم به همان جایی که از آن آمده اید برگردید.

وی در ادامه افزود: آیا رژیم‌های عربی با توجه به از سرگیری حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه به برگزاری کنفرانس‌ها بسنده خواهند کرد؟

الحوثی تصریح کرد: عربستان باید نام جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین را از لیست تروریستی خود خارج کرده و نام رژیم صهیونیستی را وارد این لیست کند.

وی تاکید کرد: ملت یمن ملت جهاد است و سلاح‌های خود را به سمت دشمن واقعی یعنی رژیم صهیونیستی نشانه خواهد گرفت.

نیرو‌های مسلح یمن به تازگی طی بیانیه‌ای اعلام کردند که همسو با خواسته‌های ملت یمن و امت اسلامی و عربی و در راستای حمایت از ملت فلسطین و مقاومت قهرمان آن بر آمادگی خود برای ازسرگیری حملات علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی در صورت آغاز مجدد جنگ علیه غزه تاکید می‌کنند.

 

ازسرگیری حملات وحشیانه زمینی، هوایی و دریایی علیه غزه+ فیلم و عکس

 

 

ادعای فایننشال‌تایمز: تل‌آویو عملیات نظامی علیه حماس را دست کم یک سال دیگر ادامه می‌دهد

روزنامه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه، مدعی شد که رژمی صهیونیستی برای جنگ طولانی با مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) که ممکن است دست کم یک سال یا بیشتر طول بکشد، خود را مهیا می‌کند!

این روزنامه چاپ انگلیس به نقل از منابع خود نوشت که «شدیدترین مرحله حملات اسرائیل احتمالا اوایل سال ۲۰۲۴ صورت خواهد گرفت. اهداف اصلی ارتش اسرائیل، یحیی السنوار، رهبر حماس در غزه، محمد ضیف، فرمانده شاخه نظامی و همچنین مروان عیسی، مقام ارشد حماس هستند.»

فایننشال تایمز مدعی شده است که اسرائیل علاوه بر تخریب و از بین بردن توانایی‌های نظامی حماس، قصد دارد تا سامانه تونل‌های زیرزمینی و همچنین «قدرت و تسلط حماس در نوار غزه را نابود کند.»

یکی از منابع آگاه به نقشه‌ها و برنامه‌های نظامی اسرائیل به تایمز گفت: این جنگ بسیار طولانی خواهد بود. ما در حال حاضر، حتی به نیمی از اهداف‌مان هم نرسیده‌ایم.

شکنجه کودکان در زندان‌های رژیم صهیونسیتی
مصاحبه کودک اسیری که تازه آزاد شده از شکنجه‌های زندان‌بانان رژیم صهیونسیتی

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2133326" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1114748/2133326?width=400&height=300"></script></div>

 

پایگاه صهیونیستی: اسرائیل عمداً شهروندان غزه را هدف حملات موشکی قرار می‌دهد

یک سایت عبری زبان صهیونیستی با انتشار نتایج یک تحقیق اثبات کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به عمد منازل غیرنظامی نوار غزه را هدف می‌دهد، در حالی که می‌داند صد‌ها انسان بی‌گناه در این منازل زندگی می‌کنند. این گزارش مجموعه‌ای از اهداف صهیونیستی را در این رابطه بیان می‌کند که از جمله آن‌ها ایجاد بازدارندگی ارتش اسرائیل در برابر نیرو‌های مقاومت است.

سایت صهیونیستی «سیخا میکومیت» ضمن انتشار این گزارش تاکید کرد که ارتش اسرائیل صد‌ها منزل غیرنظامی را در غزه خراب کرده و آن را روی سر ساکنان آن آوار کرده است، تا بتواند به مجموعه‌ای از اهداف خود از جمله مهاجرت اجباری شهروندان غزه یا هدف قرار دادن فعالان سیاسی جنبش حماس دست پیدا کند.

این تحقیقات که افشای آن ماهیت جنایت‌های جنگی اسرائیل در طول جنگ غزه را بیش از پیش فاش می‌کند، نشان می‌دهد که ارتش اسرائیل تنها در یک مورد، یک محله مسکونی را به صورت کامل مورد حمله موشکی قرار داد، چرا که تصور می‌کرد یکی از رهبران حماس در این محله مستقر است، این حملات باعث کشته و زخمی شدن صد‌ها فلسطینی شد.

 

 

جزئیات جلسات خانوادگی نتانیاهو برای انداختن تقصیر شکست به گردن دیگران/ نقش ویژه برای «یائیر» با مدیریت «سارا»

با تمرکز اپوزیسیون دولت صهیونیستی بر روی شخص نتانیاهو و حملات شدید به وی به دلیل شکست‌های سنگین در نبرد طوفان الاقصی، در یک برنامه ریزی پنهانی، وظیفه متهم کردن مقامات امنیتی از طریق اظهارات جنجالی و انداختن تقصیر به گردن دیگر مقامات، برعهده یائیر نتانیاهو پسر بنیامین نتانیاهو قرار گرفته است.

یائیر نتانیاهو که از آوریل ۲۰۲۳ به کشور آمریکا رفته و در آنجا ساکن شده، یکی از چهره‌های جنجالی خانواده نتانیاهو است که در افکار عمومی صهیونیست‌ها نیز به شدت منفور است.

 از آغاز جنگ طوفان الاقصی، دست کم ۵ جلسه با مدیریت سارا نتانیاهو همسر بنیامین نتانیاهو برگزار شده و یائیر نیز از طریق فضای مجازی در آن‌ها شرکت کرده است.

 

ازسرگیری حملات وحشیانه زمینی، هوایی و دریایی علیه غزه+ فیلم و عکس

 

 

حمله رژیم صهیونیستی به مناطق اطراف محله سیده زینب (س) در جنوب دمشق

 

ازسرگیری حملات وحشیانه زمینی، هوایی و دریایی علیه غزه+ فیلم و عکس

 

 

و روز‌ها اینچنین در غزه آغاز میشود

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2133033" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1114748/2133033?width=400&height=300"></script></div>

 

 

جهنم تانک‌ها و خودرو‌های زرهی در غزه

تصاویری از هدف قرار دادن ناوگان زرهی رژیم صهیونیستی با پهپاد‌های انتحاری

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_2133033" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1114748/2133033?width=400&height=300"></script></div>

 

حمله موشکی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق

رژیم صهیونیستی بامداد امروز تجاوز جدیدی ضد دمشق پایتخت سوریه انجام داد.

وزارت دفاع سوریه با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: دشمن صهیونیستی بامداد امروز شنبه تجاوز هوایی از سمت مناطق جولان اشغالی انجام داده و برخی مناطق اطراف شهر دمشق را هدف گرفت.

بر اساس اعلام این بیانیه، سامانه‌های دفاع هوایی سوریه موفق به انهدام بیشتر موشک‌های رژیم صهیونیستی کردند و انفجار برخی از این موشک‌ها خسارت‌های مادی به جای گذاشت.

خبرنگار شبکه المیادین در دمشق نیز گزارش داد که این حمله موشکی مناطقی در حومه جنوبی دمشق را هدف قرار گرفته بود که سامانه‌های هوایی سوریه به مقابله با آن پرداختند.

 

 

ازسرگیری حملات وحشیانه زمینی، هوایی و دریایی علیه غزه

 

یورش اشغالگران به کرانه باختری همزمان بابمباران شدیدخان یونس ورفح

به نقل از الجزیره، هواپیما‌های اسرائیلی طی ساعات اخیر حملات بسیار شدیدی را به شهر خان یونس و رفح در جنوب نوار غزه انجام دادند. در این حملات شماری شهید و مجروح شدند.

قایق‌های جنگی اسرائیلی هم مناطق ساحلی دیر البلح را هدف قرار دادند.

اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه هم هدف حملات شدید توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

از سوی دیگر، نظامیان اشغالگر اسرائیلی از ساعاتی پیش حملات گسترده‌ای را علیه فلسطینیان در کرانه باختری به ویژه در مناطقی در جنین، نابلس، قلقیلیه و رام الله انجام دادند. در این حملات نیز چند فلسطینی بازداشت شدند. گفته شده است که درگیری بین مردان جوان و نیرو‌های اشغالگر در اردوگاه قدیمی عسکر در شرق نابلس در کرانه باختری رخ داد.

همچنین نیرو‌های کمکی نظامی نیرو‌های اشغالگر با همراهی یک بولدوزر نظامی از ایست بازرسی هواره به نابلس یورش بردند.

 

بیش از ۶۵۰۰ نفر در غزه همچنان زیر آوار هستند

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه آخرین آمار تلفات و خسارات جنگ غزه پس از گذشت ۵۶ روز را اینگونه اعلام کرد: «شهادت بیش از ۱۵ هزار فلسطینی از جمله ۶۱۵۰ کودک و بیش از ۴۰۰۰ زن و شهادت ۲۰۷ نفر از کادر درمانی و پزشکی، ۲۶ نفر از نیرو‌های امداد و نجات و ۷۳ خبرنگار»

صهیونیست‌ها همچنین بیش از ۱۴۰۰ جنایت فجیع را در غزه مرتکب شدند. در جنگ اخیر علیه غزه، بیش از ۳۷ هزار نفر زخمی شدند و بیش از ۶۵۰۰ نفر نیز زیر آوار هستند. تاکنون ۱۰۳ ساختمان دولتی بمباران و خسارت دیده است. تا کنون ۲۶۷ مدرسه خسارت جزئی دیده و ۶۷ مدرسه هم به کلی تخریب شده است.

۱۷۵ مدرسه خسارت گسترده دیده و ۸۹ مسجد به طور کامل تخریب شده است. ۳ کلیسا هم بمباران شده و خسارت دیده است

از آغاز جنگ ۲۵۰ هزار واحد مسکونی خسارت جزئی دیده و ۵۰ هزار واحد به طور کامل تخریب شده است.

 

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اهدافی در حومه پایتخت سوریه

تلویزیون دولتی سوریه موسوم به سانا از تجاوز اسرائیل به اهدافی در نزدیکی و حومه دمشق، پایتخت این کشور خبر داد.

برخی منابع عبری زبان حملات هوایی رژیم صهیونیستی در بامداد روز شنبه به اهدافی در حومه دمشق را تایید کرده، اما جزییاتی از آن را اعلام نکرده‌اند.

حملات علیه اهدافی در حومه شهر دمشق از سوی رژیم صهیونیستی همزمان با آغاز دوباره بمباران نوار غزه و پایان آتش بس هفت روزه در این باریکه صورت گرفته است.

در عین حال، ازسرگیری حملات علیه باریکه غزه با واکنش دیگر گروه‌های مقاومت در منطقه روبرو شده و منابع خبری در سوریه اعلام کردند که گروه «مقاومت اسلامی عراق» پایگاه نظامی آمریکا در الشدادی در جنوب استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه را با موشک هدف قرار داد.

 

جهاد اسلامی فلسطین: عمق اراضی اشغالی زیر باران حملات موشکی ما خواهد بود

«داوود شهاب»، از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی با اشاره به از سرگیری حملات موشکی گروه‌های مقاومت علیه اشغالگران گفت: «پیام حملات موشکی جدید این بود که مقاومت کاملاً آماده نبرد است.»

داوود شهاب افزود: «مقاومت به دفاع از ملت خود و به شکست کشاندن طرح‌های دشمن پایبند است. مادامی که دشمن صهیونیستی غیرنظامیان را در غزه هدف قرار دهد، عمق اراضی اشغالی زیر باران حملات موشکی ما خواهد بود.»

 

پایگاه نظامی آمریکا در سوریه زیر حملات سنگین راکتی

به نقل از تاس، منابع خبری در سوریه اعلام کردند که گروه «مقاومت اسلامی عراق» پایگاه نظامی آمریکا در الشدادی در جنوب استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه را با موشک هدف قرار داد.

به گفته این منابع، تأسیسات نظامی آمریکا واقع در نزدیکی میدان نفتی الجبصه با چندین راکت گلوله باران شد و در جریان این حمله، چندین انفجار در این پایگاه نظامی متعلق به نیرو‌های آمریکایی رخ داد.

پیش از این نیز پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی میدان نفتی العمر در استان دیرالزور مورد حمله پهپاد‌های «کامیکاز» قرار گرفته بود.

نظر شما