شناسهٔ خبر: 63824947 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

پنجاه و هشتمین روز عملیات طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه؛

شهادت15207 و جراحت بیش از 40650 فلسطینی از ابتدای جنگ/ حملات توپخانه ای رژیم صهیونیستی به خان یونس/ هدف قرار گرفتن سه خودروی نظامیان صهیونیست در نوار غزه/ موشک‌باران تل‌آویو از سوی مقاومت

گردان‌های قسام در پنجاه و هشتمین روز تجاوز به غزه، محل استقرار ۶۰ نظامی صهیونیست در شرق غزه را بمب‌گذاری کرد و شمار زیادی از نیروهای دشمن را به هلاکت رساند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا)، بامداد امروز یکشنبه که پنجاه و هشتمین روز طوفان الاقصی به شمار می رود، رژیم صهیونیستی با بمباران منازل مردم در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه، شمار دیگری از آنها را به خاک و خون کشید.

 

منابع خبری اعلام کردند که در پی بمباران منازل مردم در این اردوگاه تا کنون دستکم 9 نفر به شهادت رسیده و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

 

به نقل از خبرگزاری شهاب، مدیر کل دفتر رسانه ای دولت در غزه اعلام کرد: در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ده ها باب منزل مسکونی در محله الشجاعیه در غزه بیش از 500 فلسطینی شهید و زخمی شدند. این در حالی است که یکی از مسئولان پدافند غیر عامل اعلام کرد: شمار ناپدید شدگان زیر آوار، بسیار بیشتر از پیکرهای شناسایی شده است و حجم خسارت های وارده به محله الشجاعیه هم بی سابقه اعلام شده است.


طبق آخرین اخبار، شمار کلی شهدای فلسطینی 15207 نفر شامل 6387 کودک، 4257 زن، 280 نفر از کادر پزشکی، 26 نفر از نیروهای امداد و نجات و 77 خبرنگار  و تعداد بیش از 40650 نفر مجروح و بیش از 7500 نفر هم همچنان زیر آوار هستند.

 

از سوی دیگر،  مقاومت فلسطین در پاسخ به کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه، شهر اشغالی تل‌آویو، اشدود، عسقلان و دیگر شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه را هدف حملات تلافی جویانه راکتی خود قرار داد.

 

رزمندگان حزب الله  لبنان نیز چندین عملیات موفق علیه شهرک ها و پایگاه های نظامی رژیم صهیونیستی در مرز لبنان و فلسطین اشغالی در پاسخ به جنایات این رژیم علیه مردم بی دفاع نوار غزه انجام دادند و تلفات و خسارت هایی به دشمن وارد کردند.

 

رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که نیروهای اشغالگر به سمت آمبولانس‌ها آتش گشودند و از رسیدن آن‌ها به مناطق نیاز به امداد در شهر غزه برای بیرون آوردن اجساد شهدا جلوگیری کردند؛ از سوی دیگر ارتش اشغالگر کشته‌شدن یک افسر و دو سرباز اسرائیلی در درگیری‌های روز گذشته در باریکه غزه را اعلام کرد.


 

آمار شهدای غزه به 15 هزار و 207 نفر افزایش یافت

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از افزایش آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه به 15 هزار و 207 نفر  خبر داد.

 

به گفته این سخنگو، آمار مجروحان تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی هم به 40 هزار و 652 نفر رسید.

 

 

بمباران منازل مردم در اردوگاه النصیرات/ دستکم 9 نفر شهید و دهها نفر دیگر زخمی شدند

بامداد امروز یکشنبه که پنجاه و هشتمین روز طوفان الاقصی به شمار می رود، رژیم صهیونیستی با بمباران منازل مردم در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه، شمار دیگری از آنها را به خاک و خون کشید.

 

منابع خبری اعلام کردند که در پی بمباران منازل مردم در این اردوگاه تا کنون دستکم 9 نفر به شهادت رسیده و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

 

 

شهادت ۲۹ فلسطینی در جنوب نوار غزه

یک منبع پزشکی فلسطینی شنبه شب اعلام کرد که ۲۹ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به جنوب نوار غزه به شهادت رسیدند.

 

 

شهادت حسان فرج الله خبرنگار فلسطینی در ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه

با شهادت او، شمار خبرنگاران شهید در غزه از آغاز جنگ به ۷۷ نفر افزایش یافت.

 

 

 

موشک‌باران تل‌آویو توسط حماس

گردان‌های القسام بامداد امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به تداوم جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه و کشتار کودکان و زنان در این منطقه، موج جدیدی از حملات موشکی را به تل‌آویو انجام داده است.

 

 

یورش بامدادی نظامیان صهیونیست به شهر البیره در جنوب نابلس

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز یکشنبه به شهرک بیتا و البیره در جنوب نابلس در کرانه باختری حمله کردند.

 

 

حملات توپخانه ای رژیم صهیونیسیت به خان یونس

منابع خبری از حملات توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی به شرق خان یونس در جنوب نوار غزه خبر دادند.

 

اشغالگران همچنین محله الجنینه در شرق رفح را بمباران کردند.

 

 

کودکان همچنان قربانیان اصلی جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه

ارتش رژیم صهیونیستی محله الجنینه در شرق رفح را بمباران کرد که در نتیجه آن شمار دیگری از مردم بی دفاع شهید و یا زخمی شدند که بیشتر آن ها کودک هستند.
 

 

هدف قرار گرفتن سه خودروی نظامیان صهیونیست در نوار غزه

سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد: سه خودروی نظامی و یک بولدوزر دشمن صهیونیستی را راکت تاندوم در بیت حانون و منطقه التوام در شمال غربی نوار غزه هدف قرار دادیم.

 

 

هلاکت یک افسر و دو سرباز  رژیم صهیونیستی در غزه

ارتش اشغالگر کشته‌شدن یک افسر و دو سرباز رژیم صهیونیستی در درگیری‌های روز گذشته در باریکه غزه را اعلام کرد.

 

 

هدف قرار گرفتن نظامیان آمریکایی در شمال عراق

منابع خبری از هدف قرار گرفتن نظامیان آمریکایی در شمال عراق خبر  دادند.

 

نظامیان آمریکایی که در پایگاهی در اطراف فرودگاه اربیل در اقلیم کردستان عراق مستقر هستند، هدف قرار گرفته اند.

 

 

شهادت یک فلسطینی در کرانه باختری

یک جوان فلسطینی بامداد امروز به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در قلقیلیه واقع در شمال کرانه باختری به شهادت رسید.

 

بامداد امروز درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مقاومت و نظامیان اسرائیلی در شهر قلقیلیه رخ داد.

 

 

برگزاری تظاهرات گسترده در تورنتوی کانادا در حمایت از فلسطین

منابع خبری از برگزاری تظاهرات گسترده در شهر تورنتوی کانادا در حمایت از فلسطین و مخالفت با تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر دادند.

 

 

گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با بورل؛ هشدار در مورد گسترش دامنه جنگ

وزیر امور خارجه امشب در گفت‌وگوی تلفنی با مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن هشدار نسبت به طراحی و اقدام رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها گفت که در صورت عدم توقف جنایات جنگی این رژیم، امکان گسترش دامنه جنگ در منطقه وجود دارد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه: بی شک دولت آمریکا شریک جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و نسل کشی فلسطینیان است

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ‏حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به یک مجتمع مسکونی در اردوگاه ‎جبالیا در ‎غزه که مردم آواره و‌ بی‌پناه را در خود جای داده بود و بیش از 100 شهید و دهها زخمی بر جای گذاشت و نیز حمله به منطقه مسکونی شجاعیه در شرق غزه با بیش از 60 شهید، برگهای سیاه و ننگین دیگری بر فهرست بلند جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم ‎فلسطین طی 50 روز اخیر اضافه کرد.

 

بی‌شک دولت آمریکا شریک جنایات جنگی، کشتار دسته‌جمعی و نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم غاصب صهیونیستی است.

 

 

اعتراف معاون بایدن به کشتار بیش از حدرژیم صهیونیستی!

معاون رئیس جمهور آمریکا بدون محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در غزه گفت تعداد غیرنظامیان بی‌گناهی که این رژیم در غزه به شهادت رسانده، «بیش از حد» شده است!

 

 

وزیر دفاع آمریکا: هرگز اجازه پیروزی حماس را نخواهیم داد/ حمایت ما از رژیم صهیونیستی قابل مذاکره نیست

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که هرگز اجازه نخواهیم داد که حماس(مقاومت) پیروز شود.!

 

وی افزود حمایت ما از رژیم صهیونیستی قابل مذاکره نیست و هرگز چنین نخواهد بود.

 

وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد راه حل دو دولت تنها راه حل نزاع فلسطینی اسرائیلی است.!

 

 

مکرون خطاب به صهیونیست ها: تا 10 سال دیگر هم بجنگید قادر به نابودی حماس نخواهید بود

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه که به دوحه رفته است، به ناکامی رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت فلسطین به رهبری حماس اعتراف کرد و گفت رژیم صهیونیستی  اگر به دنبال نابودی حماس است، حتی اگر تا 10 سال دیگر هم به این جنگ ادامه دهد، قادر به تحقق این هدف خود نخواهد بود.

 

 

استفاده از بمب‌های فسفری و بمباران یک مهد کودک در غزه

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که حملات وحشیانه جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه طی دقایق و ساعات گذشته همچنان ادامه داشته است.

 

این جنگنده‌ها اطراف بیت لاهیا واقع در شمال غزه را بمباران کردند. منابع رسانه‌های گزارش دادند که نظامیان صهیونیست به سمت خودروهای امدادرسان شلیک کرده و مانع رسیدن آنها به محله الصبره واقع در شمال غزه شدند.

 

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که اشغالگران صهیونیست با بمب‌های فسفری اردوگاه جبالیا واقع در شمال غزه را بمباران کرده اند.


 

انهدام تجهیزات اشغالگران توسط نیروهای مقاومت

از سوی دیگر نیروهای مقاومت فلسطین با ایستادگی مقابل اشغالگران متجاوز در منطقه شمال القراره در استان خانیونس در جنوب غزه مانع پیشروی آنها در این محور شدند.

 

سرایا القدس اعلام کرد که نیروهای فلسطینی تجهیزات نظامیان صهیونیست و یک بولدوزر نظامی را با استفاده از خمپاره‌های تاندوم در بیت حانون و منطقه التوام در شمال غرب غزه منهدم کردند.

 

 

تخریب ساختمان‌ها در کرانه باختری و بازداشت جوانان فلسطینی

از سوی دیگر اشغالگران صهیونیست همزمان با تشدید حملات خود علیه نوار غزه به مناطق مختلف کرانه باختری یورش بردند. این اشغالگران به منطقه شرقی شهر نابلس حمله کرده و تعدادی از جوانان فلسطینی ساکن این منطقه را بازداشت کردند.

 

نظامیان صهیونیست طی ساعات گذشته به اردوگاه‌های قدیمی و جدید عسکر واقع در شرق نابلس یورش بردند. درگیری‌های شدیدی نیز میان جوانان فلسطینی و نظامیان متجاوز در اردوگاه عسکر به وقوع پیوست.

 

بولدوزرهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی زیرساخت‌ها و ساختمان‌های اردوگاه عسکر را تخریب کردند. جوانان فلسطینی تلاش کردند با پرتاب نارنجک نظامیان صهیونیست در اردوگاه عسکر را هدف قرار دهند. همچنین درگیری‌هایی میان فلسطینی‌های ساکن شهر جنین و نظامیان اشغالگر که به این شهر یورش بردند به وقوع پیوسته است.

 

اشغالگران به اطراف بیمارستان ابن سینا در شهر جنین نیز حمله کردند. مناطق بیت ریما واقع در شمال غرب رام الله، سعیر واقع در شهر الخلیل و بلدو الشیوخ در شمال این شهر و شهر اریحا نیز از حملات این عناصر متجاوز در امان نبوده است.

 

یک جوان فلسطینی در شهر قلقیلیه واقع در شمال کرانه باختری به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

 

نیروهای فلسطینی نیز موفق شدند یک فروند پهپاد جاسوسی را در آسمان اردوگاه جنین ساقط کنند.

 

 

بمب‌های جدید آمریکا در دست کودک‌کُش های صهیونیست

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان به نقل از یک مسئول آمریکایی گزارش دادند: آمریکا به اسرائیل بمب‌های سنگرشکن داده است.

 

در گزارش این رسانه‌های صهیونیستی آمده است: بمب‌های مذکور قابلیت آن را دارند که سنگرهای زیرزمینی را هدف قرار داده و از بین ببرند.

 

حمایت تمام قد سیاسی و تسلیحاتی آمریکا به همراه دیگر کشورهای غربی از رژیم کودک‌کش صهیونیستی که تاکنون برای هدف قرار دادن و بمباران مناطق مسکونی و درمانی نوار غزه از هیچ جنایتی دریغ نکرده بر کسی پوشیده نیست.


 

اعلام مناطق امن به سبک جنایتکاران صهیونیست

از سوی دیگر شبکه ان بی سی نیوز به نقل از یک مسئول در وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: اسرائیل با تخصیص مناطق امن در جنوب نوار غزه موافقت کرده است!

 

این در حالیست که پیشتر رژیم صهیونیستی مناطقی را در نوار غزه امن اعلام می‌کرد اما بعد از حرکت کاروان آوارگان فلسطینی به این مناطق آنها را هدف قرار می‌داد.

 

این جنایت رژیم صهیونیستی طی ۲ ماه گذشته در نوار غزه چندین بار به همین سبک تکرار شد.


 

آمار قطره چکانی ارتش صهیونیست از تعداد نظامیان به هلاکت رسیده

ارتش رژیم صهیونیستی با دادن آمار قطره چکانی از نظامیان به هلاکت رسیده خود در تجاوز زمینی به نوار غزه اذعان کرد که یک نظامیان از تیپ ناحل در اثر شدت جراحات وارده طی روزهای گذشته به هلاکت رسیده است.

 

بر اساس اعلام ارتش رژیم صهیونیستی یک افسر صهیونیست نیز شب گذشته در درگیری‌های زمینی در مرکز نوار غزه به هلاکت رسیده است.

 

 

عضو ارشد حماس: اسرای رژیم صهیونیستی جز با توقف اشغالگری روی آزادی را نخواهند دید

زاهر جبارین مسئول کمیته اسرا و مجروحان و شهدا در جنبش حماس دیشب در گفتگو با شبکه المیادین با اشاره به اینکه مذاکرات برای پیشبرد تبادل اسرا با قطر ادامه دارد، تاکید کرد که تا زمانی که جنایات رژیم صهیونیستی در غزه ادامه پیدا کند، تبادل اسرا انجام نخواهد شد.

 

وی از تمامی قدرت‌های جهانی خواست تا به اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین و قدس اشغالی پایان بدهند. جبارین تصریح کرد: ما آمادگی پرداخت هزینه آزادی خود را داریم و به چیزی کمتر از استقلال خود قانع نخواهیم شد.

 

این مقام ارشد حماس با اشاره به روند تبادل اسرا با میانجگری قطر گفت که تلاش‌ها قطع نشده و برادران در قطر تلاش خود را برای مهار تجاوز اسرائیل در غزه انجام می‌دهند، ما پیشنهاد داده‌ایم که افراد بالای سن ۶۰ سال از اسرای رژیم صهیونیستی در ازای آزادی اسرای بالای سن ۶۰ سال ما از زندان‌های اسرائیل، آزاد شوند.

 

وی تاکید کرد: اسرای اشغالگران رژیم صهیونیستی قبل از توقف جنایات در غزه روی آزادی را نخواهند دید. مقاومت و در رأس آنها حماس در غزه پایدار است و ما یقین داریم که ملت فلسطین، اشغالگری را از بین خواهد برد.

 

جبارین ابراز داشت: ما اطلاعاتی در اختیار داشتیم که نشان می‌داد تجاوز اسرائیل به غزه بعد از عملیات تبادل اسرای غیرنظامی ادامه پیدا خواهد کرد، این تجاوز باید متوقف شود و مطالبات ملت ما تأمین گردد، چرا که ما در جنگ آزادسازی خود هستیم و اشغالگران باید از سرزمین ما خارج شوند.

 

جبارین ابراز داشت: منافع طبقه حاکم در رژیم صهیونیستی استمرار جنگ در غزه است، چرا که بلافاصله بعد از توقف جنگ حیات سیاسی آنها به پایان می‌رسد و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی باید به علت شکست در عملیات طوفان الاقصی و شکست اطلاعاتی در تمامی سطوح امنیتی و نظامی و سیاسی به زندان بیفتد. آنها به زباله‌دان تاریخ خواهند پیوست.
 

تشدید اختلافات بین سردمداران رژیم صهیونیستی

اختلافات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت وزیر جنگ وی بار دیگر در عرصه رسانه‌ای مطرح شد، جایی که گالانت برگزاری کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نتانیاهو در تل‌آویو را رد کرد.

 

نتانیاهو در این رابطه گفت که به گالانت پیشنهاد برگزاری کنفرانس مطبوعاتی مشترک را داده است، ولی او چیز دیگری را انتخاب کرده است. منظور نتانیاهو این بود که گالانت ترجیح داده کنفرانس مطبوعاتی مجزایی را در تل‌آویو برای خود برگزار کند.

 

نتانیاهو که در نتیجه روند جنگ غزه در هر کدام از تصمیم گیری‌های خود با انتقاد شدید بخشی از افکار عمومی جامعه صهیونیستی مواجه می‌شود، گفت که از سوی اسرائیلی‌ها اختیار دارد که حاکمیت آنها را داشته باشد و بر اساس نتایج نظرسنجی‌ها کار نخواهد کرد.

 

این سخنان نتانیاهو مربوط به انتشار متوالی نتایج نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی بود که نشان دهنده کاهش شدید محبوبیت نخست‌وزیر اسرائیل و احزاب راست‌گرای حاکم به ویژه حزب لیکود در برابر احزاب مخالف کابینه است.

 

در شرایطی که گالانت برگزاری کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نتانیاهو را رد کرد، اما هر دو در کنفرانس‌های مطبوعاتی جداگانه خود بر ادامه جنگ غزه تا از بین بردن قدرت نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تاکید کردند.

 

اختلاف نظر در ارکان کابینه جنگی رژیم صهیونیستی بلافاصله پس از شکست امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در عملیات ۷ اکتبر خود را نشان داده و در طول هفته‌های متوالی جنگ به اوج خود رسیده است. نتانیاهو و دیگر سرکردگان سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی هر کدام تلاش دارند یکدیگر را در شکست فجیع عملیات ۷ اکتبر متهم کرده و خود از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.

 

 

گردان‌های قسام: سحرگاه امروز محل استقرار ۶۰ نظامی صهیونیست در شرق غزه را بمب‌گذاری کردیم

در این عملیات شمار زیادی از نیروهای دشمن به هلاکت رسیدند.

 

رزمندگان مقاومت پس از این عملیات موفقیت‌آمیز به سلامت به پایگاه‌های خود بازگشتند.

 

در حال تکمیل...

 

نظر شما