شناسهٔ خبر: 63806332 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

شهادت ۱۸۰ فلسطینی در حملات صهیونیست‌ها/ فروپاشی قریب الوقوع سیستم درمانی غزه

با ورود به پنجاه و هفتمین روز عملیات «طوفان الاقصی» شاهد هستیم که آتش‌بس موقت مابین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین با کارشکنی و خصومت این رژیم اشغالگر و نامشروع به پایان رسید و حملات و بمباران نوار غزه توسط ارتش «اسرائیل» از سر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: پنجاه و هفتمین روز از انجام موفقیت‌آمیز و غافلگیرانه عملیات «طوفان‌الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین علیه رژیم صهیونیستی می‌گذرد و این رژیم اشغالگر و نامشروع پس از آتش‌بسی یک هفته‌ای به بهانه عدم همکاری گروه حماس در تبادل و آزادسازی اسرای اسرائیلی از روز جمعه ۱۰ آذرماه حملات خود به نوار غزه و بمباران این شهر را از سر گرفته است.

شهادت ۱۸۰ فلسطینی در حملات صهیونیست‌ها/ فروپاشی قریب الوقوع سیستم درمانی غزه

شهادت ۱۸۰ فلسطینی در حملات صهیونیست‌ها

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه خبر داد که پس از شکست آتش‌بس و از سرگیری حملات رژیم صهیونیستی، امروز ۱۸۰ غیر نظامی فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

گفتنی است که در روز پنجاه و هفتم از آغاز تجاوز صهیونیستها، رژیم صهیونیستی پس از آتش‌بسی که یک هفته به طول انجامید، حملات خود را به نوار غزه از سر گرفته است.

شهادت ۱۸۰ فلسطینی در حملات صهیونیست‌ها/ فروپاشی قریب الوقوع سیستم درمانی غزه

حمله اشغالگران صهیونیست به کرانه باختری

از سوی دیگر اشغالگران صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده‌اند. نظامیان متجاوز به منطقه بدیا واقع در غرب سلفیت حمله کرده و تعداد زیادی از شهروندان فلسطینی را بازداشت کردند.

ضمن اینکه، این حملات عناصر ارتش رژیم صهیونیستی شهر نابلس واقع در کرانه باختری را نیز دربرگرفته است. اردوگاه جدید عسکر واقع در شرق نابلس نیز شاهد یورش وحشیانه نظامیان صهیونیست طی ساعات گذشته بوده است.

شهادت ۱۸۰ فلسطینی در حملات صهیونیست‌ها/ فروپاشی قریب الوقوع سیستم درمانی غزه

یورش نظامیان صهیونیست به نابلس

اشغالگران صهیونیست به همراه تجهیزات نظامی خود و بولدوزرهایشان به نابلس حمله کرده اند. عناصر رژیم صهیونیستی به منطقه الناصره واقع در شهر جنین نیز حمله کرده و از گاز اشک آور علیه ساکنان این منطقه استفاده کردند. همچنین گزارش شده درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و متجاوزان در شهر یطا واقع در جنوب الخلیل به وقوع پیوسته است.

شهادت ۱۸۰ فلسطینی در حملات صهیونیست‌ها/ فروپاشی قریب الوقوع سیستم درمانی غزه

شهادت خبرنگار «آناتولی» در غزه

«منتصر الصواف» عکاس خبرگزاری ترکیه‌ای «آناتولی»، «مروان الصواف» برادر او و تعدادی از بستگان وی، شامگاه دیروز (جمعه)، در حمله ارتش اسرائیل به نوار غزه به شهادت رسیدند.

«حسن اصمامه» پسر خاله منتصر الصواف به خبرگزاری «آناتولی» گفت جنگنده‌های اسرائیلی خیابانی را در میدان «الشوا» در منطقه «الدرج» واقع در جنوب شهر غزه هدف قرار دادند که به دنبال آن، عکاس آناتولی و برادر او مجروح شدند و تعدادی از بستگانش به شهادت رسیدند.

شهادت ۱۸۰ فلسطینی در حملات صهیونیست‌ها/ فروپاشی قریب الوقوع سیستم درمانی غزه

فروپاشی قریب الوقوع سیستم درمانی غزه

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که سیستم درمانی نوار غزه در اثر حملات اسرائیل فلج شده است. «تدروس آدهانوم گبریسوس»، رییس سازمان جهانی بهداشت گفت که سیستم بهداشت غزه در حال حاضر به دلیل درگیری‌های جاری فلج شده است، این منطقه ظرفیت از دست دادن دیگر بیمارستان‌ها را ندارد.

تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت طی بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ما به شدت نگران از سرگیری درگیری‌ها در غزه هستیم. سیستم بهداشتی در غزه به دلیل درگیری‌های جاری فلج شده است.»

شهادت ۱۸۰ فلسطینی در حملات صهیونیست‌ها/ فروپاشی قریب الوقوع سیستم درمانی غزه

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به پایتخت سوریه

تلویزیون دولتی سوریه موسوم به سانا از تجاوز اسرائیل به اهدافی در نزدیکی و حومه دمشق، پایتخت این کشور خبر داد. برخی منابع عبری زبان حملات هوایی رژیم صهیونیستی در بامداد روز شنبه به اهدافی در حومه دمشق را تایید کرده، اما جزییاتی از آن را اعلام نکرده‌اند.

حملات علیه اهدافی در حومه شهر دمشق از سوی رژیم صهیونیستی همزمان با آغاز دوباره بمباران نوار غزه و پایان آتش بس هفت روزه در این باریکه صورت گرفته است. در عین حال، ازسرگیری حملات علیه باریکه غزه با واکنش دیگر گروه‌های مقاومت در منطقه روبرو شده و منابع خبری در سوریه اعلام کردند که گروه «مقاومت اسلامی عراق» پایگاه نظامی آمریکا در الشدادی در جنوب استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه را با موشک هدف قرار داد.

حملات مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در سوریه

از سوی دیگر، خبرگزاری تاس گزارش داد، منابع خبری در سوریه اعلام کردند که گروه «مقاومت اسلامی عراق» پایگاه نظامی آمریکا در الشدادی در جنوب استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه را با موشک هدف قرار داد. به گفته این منابع، تأسیسات نظامی آمریکا واقع در نزدیکی میدان نفتی الجبصه با چندین راکت گلوله باران شد و در جریان این حمله، چندین انفجار در این پایگاه نظامی متعلق به نیرو‌های آمریکایی رخ داد.

پیش از این نیز پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی میدان نفتی العمر در استان دیرالزور مورد حمله پهپاد‌های «کامیکاز» قرار گرفته بود. پیشتر گروه‌های مسلح در بیانیه‌ای به آمریکا هشدار داده بودند که عملیات نظامی خود علیه پایگاه‌های آمریکایی در سوریه و عراق را افزایش خواهند داد، زیرا واشنگتن به کمک ارتش اسرائیل در حال کشتار غیرنظامیان در نوار غزه و جنوب لبنان است.

در حال تکمیل...

نظر شما