شناسهٔ خبر: 63790890 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گردش مالی ۲۰ هزار میلیارد تومانی مرکبات در مازندران

سرپرست جهاد کشاورزی مازندران گفت: حجم مبادلات اقتصادی مرکبات استان بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، نشست شورای هماهنگی سارمان که باحضور محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد.

سرپرست جهاد کشاورزی مازندران در این نشست با بیان اینکه مازندران با ۴۷۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۲.۳ درصد اراضی کشاورزی کشور را داراست، گفت: با ضریب کشت ۱.۳۵ در استان، سطح زیرکشت محصولات کشاورزی استان ۶۳۰ هزار هکتار است

بابک مومنی ادامه داد: مازندران با تولید سالانه ۷.۶ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، ۶.۳ درصد از کل تولیدات حجمی کشاورزی کشور را در اختیار دارد که رتبه استان از این لحاظ در سال‌های مختلف بین ۹ تا ۱۲ کشور است.

او گفت: مازندران رتبه اول ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را دارد و بار زیادی از امنیت غذایی کشورز برعهده این استان است.

مومنی با اشاره به اینکه ارزش اقتصادی محصولات شیلاتی استان ۱۵ هزار میلیارد تومان است، افزود: مازندران استان اول تولید مرکبات، برنج و ۱۲ محصول دیگر کشاورزی کشور است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: رتبه اول مکانیزاسیون کشاورزی کشور، رتبه اول تولید مرغ و جوجه ریزی و تولید جوجه یکروزه کشور نیز در اختیار مازندران است.

او گفت: حجم مبادلات اقتصادی مرکبات مازندران بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است و به این اندازه از اهمیت در حوزه زیرساخت‌های آن کار سرمایه گذاری نشده است.

نظر شما