شناسهٔ خبر: 63776658 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش سه برابر تولید مرکبات با تلاش باغداران پیشرو

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران:باغداران نمونه استان با کاشت ارقام تجاری و اصلاح باغ ها، سه برابر بیشتر مرکبات تولید می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌سرپرست جهاد کشاورزی مازندران در جلسه بررسی وضعیت تولید و صادرات مرکبات استان، گفت: مازندران با تولید ۳ میلیون تن مرکبات، نیمی از مرکبات کشور را تولید می‌کند و پرچمدار تولید این محصول در کشور است.

بابک مؤمنی افزود: با تلاش‌های علمی همکاران و بکارگیری روش‌های نوین باغداری توسط باغداران استان، مرکبات مازندران راه خود را به بازار‌های صادراتی پیدا کرد و با کاشت ارقام تجاری و اقتصادی و اصلاح باغات، شاهد تولید محصول باکیفیت مرکبات هستیم.

او میانگین عملکرد مرکبات باغداران نمونه استان را بیش از ۷۰ تن اعلام کرد و گفت: این در حالی است که میانگین عملکرد باغات استان ۲۷ تن در هکتار است و باید خلأ عملکرد از بین برود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با انتقاد از تغییر فعالیت بزرگترین نهالستان عاری از ویروس مرکبات استان، اظهار داشت: در تأمین نهال باکیفیت مرکبات استان با مشکل مواجه هستیم.

مؤمنی ظرفیت تولید مرکبات استان را ۷ تا ۸ میلیون تن اعلام کرد و گفت: اگر شکاف تولید از بین برود می‌توانیم تمام مرکبات کشور را تولید کنیم.

او همچنین از تلاش سورتینگ‌داران استان در جهت توسعه صادرات و کیفیت مرکبات مازندران تقدیر کرد.

نظر شما