شناسهٔ خبر: 64388210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جوجه ریزی بیش از ۱۳ میلیون قطعه‌ای در قائم شهر

۱۳ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۴۵۰ قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های شهرستان قائم شهر در ۹ ماه امسال انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر گفت: در ۹ ماه امسال میزان ۱۳ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۴۵۰ قطعه به ارزش اقتصادی ۳ میلیارد و ۴۴۶ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۷۵۰ ریال جوجه ریزی در مرغداری‌های این شهرستان انجام شد.

علی درویش نیا افزود: در ۹ ماهه امسال اطلاعات ۱۵۹ واحد مرغداری گوشتی برای جوجه ریزی در سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور (سماسط) در قائم شهر به ثبت رسید.

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر گفت: قائم شهر دارای ۱۶ واحد مرغ مادر گوشتی و یک واحد جوجه کشی دارد که در ۹ ماهه سال جاری میزان ۱۹ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۲۰۱ قطعه جوجه در این شهرستان تولید شد.

درویش نیا بیان کرد: در مهرماه امسال یک میلیون و ۴۹۰ هزار و ۲۴۰ قطعه به ارزش اقتصادی ۳۸۰ میلیارد و ۱۱ میلیون و ۲۰۰ ریال جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری انجام شده است.

وی در ادامه گفت: در آبان ماه امسال یک میلیون و ۷۴۲ هزار و ۵۹۲ قطعه به ارزش اقتصادی ۴۴۴ میلیارد و ۳۶۰ میلیون و ۹۶۰ هزار ریال در واحد‌های مرغداری جوجه ریزی شد.

درویش نیا افزود: در آذرماه گذشته یک میلیون و ۶۹۴ هزار و ۹۲۵ قطعه به ارزش اقتصادی ۴۳۲ میلیارد و ۲۰۵ میلیون و ۸۷۵ هزار ریال جوجه ریزی صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۵۹ واحد مرغ گوشتی به ظرفیت ۳۸۳ هزار و ۲۶۰ قطعه در این شهرستان در حال فعالیت است.

نظر شما