شناسهٔ خبر: 63779844 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی خبر داد؛

کشف بیش از ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق/برخورد قاطع با قاچاقچیان سوخت

بیرجند-فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳ میلیون لیتر سوخت و فرآورده های نفتی کشف شده که ارزش ریالی محموله های مکشوفه سوختی بالغ بر ۱۰۹ میلیارد تومان بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن شجاعی نسب صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از ماموریت‌هایی که پلیس با آن مواجه است موضوع قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی بوده که متأسفانه توسط برخی از افراد با خودروهایی تحت عنوان شوتی قاچاق می‌شوند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: خودروهای شوتی کاربری حمل سوخت نداشته بلکه به صورت خطرناکی سوخت را داخل خودور حمل و قاچاق می‌کنند و با سرعت‌های پرخطر موجب خسارت به رانندگان و همچنین موجب صدمه زدن به شهروندان و مسافرانی که در مسیر جاده در حال تردد بوده می‌شوند.

شجاعی نسب افزود: از ابتدای سال تاکنون ۴۵ نفر از رانندگان خودروهای شوتی و سرنشینان و مسافران دیگر خودروها متأسفانه در آتش زیاده خواهی این افراد جان خود را از دست داده اند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳ میلیون لیتر سوخت و فرآورده‌های نفتی کشف شده است؛ خاطر نشان کرد: ارزش ریالی محموله‌های مکشوفه سوختی بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۱۰۹ میلیارد تومان برآورد شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی تصریح کرد: مأموران در این رابطه بیش از ۳ هزار خودرو که به نحوی در حمل قاچاق کالا و سوخت به صورت غیرمجاز اقدام می‌کردند توقیف کرده که از این تعداد هزار و ۳۵۸ دستگاه خودروی شوتی بوده است.

شجاعی نسب در ادامه گفت: قاچاق سوخت یک جرم مسلم قانونی بوده و همچنین یک منکر اجتماعی است که موجب ضرر به دیگران و تاراج سرمایه ملی می‌شود.

وی افزود: لذا مجموعه انتظامی بر اساس وظیفه ذاتی و قانونی که بر عهده دارند در جهت حفظ و امنیت و آرامش مردم و ایمنی در جاده‌ها با این افراد برخورد می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی یادآورشد: پلیس بر اساس خواسته مردم و تکالیف قانونی به شدت با قاچاقچیان سوخت برخورد کرده و با افرادی که موجب برهم زدن نظم، امنیت و آسایش مردم می‌شوند با جدیت برخورد و در این زمینه از هیچ گونه تلاشی دریغ نخواهند کرد.

نظر شما