شناسهٔ خبر: 63779296 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سوختن ۴۵ نفر از سرنشینان خودروهای شوتی در خراسان جنوبی از ابتدای امسال

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی، گفت: از ابتدای امسال ۴۵ نفر از سرنشینان خودروهای شوتی در محورهای استان در آتش سوختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سردار حسن شجاعی‌نسب صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از ابتدای امسال بیش از 3 میلیون لیتر سوخت و  فرآورده‌های نفتی قاچاق در استان کشف شده که ارزش ریالی آنها بیش از 109 میلیارد تومان است. 

وی گفت: در این رابطه بیش از 3 هزار خودرو که به نحوی در حمل قاچاق کالا و سوخت مشارکت داشتند، توقیف شده که از این تعداد یک هزار و 358  دستگاه خودروی شوتی بوده است. 

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: از دغدغه‌های مردم و پلیس در خراسان جنوبی موضوع قاچاق سوخت و خودروهای شوتی است که متاسفانه تاکنون باعث مرگ افراد زیادی شده است.

شجاعی‌نسب بیان کرد: این خودروها اصلا کاربری حمل سوخت نداشته و سرنشینان آنها به صورت روش‌های غیراصولی اقدام به حمل و قاچاق سوخت می‌‌کنند و با سرعت‌های بالا و بی‌احتیاطی علاوه بر خسارت به خود باعث صدمه زدن به شهروندان و مسافرانی که در مسیر جاده در حال تردد هستند، شده و چه بسا در این میان افراد بی‌گناهی در آتش بی‌احتیاطی آنها بسوزند و جان خود را از دست داده و یا مشمول خسارات جبران ناپذیری شوند.

وی افزود: در این راستا از ابتدای سال 45 نفر از رانندگان خودروهای شوتی و سرنشینان و مسافران دیگر خودروها متاسفانه در آتش زیاده خواهی این افراد جان خود را از دست داده‌اند. 

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی تصریح کرد: قاچاق سوخت علاوه بر اینکه یک جرم مسلم قانونی است، یک منکر اجتماعی نیز محسوب می‌شود که موجب ضرر به دیگران و تاراج سرمایه ملی می‌شود. در این راستا بر اساس وظیفه ذاتی و قانونی که بر عهده داریم برای حفظ و امنیت  و آرامش مردم و ایمنی در جاده‌ها با این افراد به صورت جدی برخورد می‌شود و اجازه نخواهد داد نظم و امنیت و سلامت شهروندان را به خطر اندازند.

انتهای پیام/ 252/

نظر شما