شناسهٔ خبر: 67857715 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شهردار رشت عنوان کرد؛

لزوم انسجام بین دستگاه‌ها در وصول مطالبات شهرداری

رشت- شهردار رشت با تاکید بر لزوم انسجام بین دستگاه‌ها در وصول مطالبات شهرداری گفت: دریافت مطالبات در ارایه خدمات شهری و عمرانی به شهروندان تأثیرگذار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم شوقی ظهر شنبه در نشستی با مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به برخی فعالیت‌ها و چالش‌های پیش روی شهرداری رشت اظهار کرد: ترافیک بزرگترین معضل حال حاضر شهر رشت است که از دغدغه‌های مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی‌ها برای احداث تقاطع‌های غیر همسطح در ۳ فاز کوتاه‌، میان و بلند مدت تنظیم شده است، افزود: اصلاح هندسی و روشنایی معابر در برنامه کوتاه مدت، احداث تقاطع و بازگشایی برخی از مسیرها در میان مدت و احداث رینگ جدید شهر رشت از برنامه‌های بلند مدتی است که توسط شهرداری در حال اجرا می‌باشد.

شهردار رشت به بازگشایی مسیر لب آب به رودبارتان اشاره کرد و ادامه داد: برای بازگشایی این خیابان ۱۱ ملک به صورت کامل تملک شده است.

شوقی با اشاره به اجرای رینگ ۹۰ متری در شهر رشت گفت: اجرای فاز اول این رینگ در آینده نزدیک توسط شهرداری رشت آغاز شده اما با توجه به حجم این پروژه، نیاز است که وزارت راه و شهرسازی در راستای اجرای فاز دوم آن ورود کند.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری از اولویت‌های شورای ششم و شهرداری رشت است، ادامه داد: بر همین اساس لایروبی و ایجاد فضای گردشگری در تالاب عینک رشت در دستور کار قرار گرفته است.

شوقی با اشاره به مطالبات شهرداری رشت از دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: از نمایندگان گیلان می‌خواهیم برای وصول این مطالبات در کنار شهرداری باشند.

شهردار رشت با بیان اینکه ساخت کنارگذر ژ ۵ در محدوده روستایی حیاتی است و می‌تواند تکمیل کننده یک کنارگذر جدید از جاده لاهیجان تا پیر بازار باشد، گفت: ساخت محور شهید سلیمانی در امتداد کانال ژ ۵ از جاده انزلی تا پیر بازار به طول ۴/۲ کیلومتر از آذر ماه سال ۱۴۰۲ آغاز و بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: ۹ کیلومتر مسیر ژ ۵ از داروسازی تا جاده انزلی در خارج از محدوده شهری قرار داد که در صورت تعریض و بهره برداری از این قطعه توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای گیلان می‌توانیم با کمترین هزینه یک کنار گذر ۱۳ کیلومتری از جاده لاهیجان تا پیل دار بن در جاده پیربازار را به بهره برداری برسانیم.

نظر شما