شناسهٔ خبر: 63772647 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فناوری اطلاعات و ارتباطات زیربنای توسعه فعالیت‌ها در اقتصاد دریا محور

مدیرکل فاوا سازمان بنادر بر لزوم تداوم کسب و کار در بنادر علیرغم تهدیدات سایبری، بر توسعه بستر‌های پشتیبان برای ارتقاء امنیت اطلاعات و ادامه خدمت‌رسانی به مشتریان تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

فناوری اطلاعات و ارتباطات زیربنای توسعه فعالیت‌ها در اقتصاد دریا محور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، سعید خورسندی در جریان سفر خود به بنادر خوزستان از فعالیت‌های مختلف حوزه فاوا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌خمینی (ره) بازدید کرد.

خورسندی در دیدار با کارشناسان اداره فاوا اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ارتقا امنیت اطلاعات و پیشگیری از آسیب‌های محتمل را از اهم مواردی برشمرد که همواره باید در دستورکار فاوا قرار بگیرد.

وی در ادامه افزود: سازمان بنادر و دریانوردی همواره از همکاری با شرکت‌های دانش بنیان بومی در حوزه فاوا استقبال می‌کند و این تعامل می‌باید با ترسیم چشم‌انداز و تعیین نقش و جایگاه آن‌ها در طرح کلی حاکمیتی حوزه فاوا ادامه پیدا کند.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور از سوی مقام معظم رهبری گفت: بهره‌گیری از فناوری در توسعه اقتصاد دریا محور از اهم محور‌های مفاد این سیاست ابلاغی است و در این بین فاوا نقش به سزایی در ایجاد زیربنای لازم برای توسعه فعالیت‌ها ایفا می‌کند.

خورسندی در جمع کارشناسان حوزه فاوای منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) به گزارش اقدامات این اداره که مشتمل بر بخش‌های عملکردی، ممیزی، سرویس و نگهداری، توسعه و بهبود نرم‌افزار‌ها بود، اشاره کرده و گفت: انجام تعمیرات پیشگیرانه به‌منظور کاهش خرابی‌ها حرکتی ستودنی است و می‌تواند به‌عنوان الگویی مفید در دیگر بنادر بهره برداری شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: شاخص‌ها و معیار‌های ارزیابی کیفیت خدمات می‌باید در قالبی یکپارچه تعیین شود تا بتوان به سنجه‌ای با مفهوم واحد برای تعیین کیفیت رضایت مشتریان مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی از پیشرفت مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری خبر داد و گفت: به‌زودی شاهد عملیاتی شدن این سامانه و بهره برداری از آنان به‌منظور خدمات‌رسانی به مشتریان در بنادر خواهیم بود.

خورسندی جایگاه این حوزه را در ارتقا کیفیت خدمات رسانی به مشتریان، پیشبرد اهداف و فعالیت‌های سازمان بنادر و دریانوردی و زنجیره تداوم کسب و کار را حیاتی عنوان کرد و تصریح‌کرد: می‌باید با احصا و رصد تمامی فعالیت‌های روزانه و رفع اشکالات و ایرادات بر کیفیت خدمات‌رسانی افزود و با تعامل با تأمین‌کنندگان متعدد زمینه را برای ارائه خدمات مفید و مطلوب به مشتریان و بهره برداران فراهم کرد.

نظر شما