شناسهٔ خبر: 64221720 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برخی موانع سد راه توسعه اقتصاد دریامحور است

خبرگزاری صدا و سیما

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه گفت: مذکراتی با کشورهای همسایه جنوبی برای همکاری و سرمایه گذاری در بنادر و کشتیرانی انجام شده، اما ساخت و ساز در حریم دریا و سوخت کشتی ها از موانع این همکاری است.

صاحب‌خبر -

/

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه در مصاحبه با خبرنگار گروه تجارت خارجی خبرگزاری صدا و سیما گفت: جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با حضور ارگان‌های مختلف با محوریت توسعه اقتصاد دریا برگزار شد. در این جلسه نمایندگانی از استان‌های خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و هرمزگان حضور داشتند.

مهدی صفری در ادامه افزود: وزارت خانه‌های راه و شهرسازی، و گردشگری و سازمان شیلات گزارش های کاملی درباره توسعه اقتصاد دریامحور دادند. برنامه‌ها کلی درباره اقتصاد دریامحور و توسعه آن درست است، اما موارد را باید پیگیری کرده و مشکلات را رفع کنیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به ظرفیت‌های روابط خارجی در توسعه اقتصاد دریامحور، گفت: در زمینه توسعه و سرمایه گذاری در بنادر جنوب و کشتیرانی مذاکراتی با کشور‌های قطر، عمان، امارات و عربستان انجام شده است.

صفری خاطر نشان کرد: ساخت و ساز در حریم دریا و همچنین سوخت کشتی‌های گردشگری و ماهیگیری از موانع موجود در این زمینه است. از معاون اول رئیس جمهور می‌خواهیم در رفع این موانع به ما کمک کنند.

 

<div id="video-display-embed-code_10595795"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4100133/10595795?width=600&height=350"></script></div>

 

نظر شما