شناسهٔ خبر: 63764451 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فناوری اطلاعات زیربنای توسعه دریامحور است

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی بر لزوم تداوم کسب و کار در بنادر با وجود تهدیدات سایبری و توسعه بستر‌های پشتیبان برای ارتقای امنیت اطلاعات و ادامه خدمت رسانی به مشتریان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

فناوری اطلاعات زیربنای توسعه دریامحور است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید خورسندی ارتقای امنیت اطلاعات و پیشگیری از آسیب‌های محتمل را از موارد مهمی برشمرد که همواره باید در دستور کار بخش فناوری اطلاعات (فاوا) قرار بگیرد.
وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی همواره از همکاری با شرکت‌های دانش بنیان بومی در حوزه فاوا استقبال می‌کند و این تعامل باید با ترسیم چشم‌انداز و تعیین نقش و جایگاه آن‌ها در طرح کلی حاکمیتی حوزه فاوا ادامه پیدا کند.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری گفت: بهره‌گیری از فناوری در توسعه اقتصاد دریا محور از مهمترین محور‌های مفاد این سیاست ابلاغی است و در این بین فاوا نقش به سزایی در ایجاد زیربنای لازم برای توسعه فعالیت‌ها ایفا می‌کند.
خورسندی با بیان گزارشی از اقدامات فاوا مشتمل بر بخش‌های عملکردی، ممیزی، سرویس و نگهداری، توسعه و بهبود نرم‌افزارها، گفت: تعمیرات پیشگیرانه به منظور کاهش خرابی‌ها می‌تواند به عنوان الگویی مفید در بنادر بهره برداری شود.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی از پیشرفت مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری خبر داد و گفت: به زودی شاهد عملیاتی شدن این سامانه و بهره برداری از آن به منظور خدمات رسانی به مشتریان در بنادر خواهیم بود.
خورسندی جایگاه این حوزه را در ارتقای کیفیت خدمات رسانی به مشتریان، پیشبرد اهداف و فعالیت‌های سازمان بنادر و دریانوردی و زنجیره تداوم کسب و کار را حیاتی عنوان کرد و تصریح کرد: باید با احصا و رصد تمامی فعالیت‌های روزانه و رفع اشکالات و ایرادات بر کیفیت خدمات‌رسانی افزود و با تعامل با تامین کنندگان متعدد زمینه را برای ارائه خدمات مفید و مطلوب به مشتریان و بهره برداران فراهم کرد.

نظر شما