شناسهٔ خبر: 63719728 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون شهردار پایتخت اعلام کرد:

پیشرفت بیش از ۳۰ درصدی فاز اول بوستان ۴۵ هکتاری چهارباغ تهران

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از پیشرفت بیش از ۳۰ درصدی فاز اول بوستان چهارباغ خبر داد و گفت: بوستان ۴۵ هکتاری چهارباغ (باغ بهشت، باغ آفرینش، باغ دانش، باغ ایمان) در دو فاز عملیاتی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حسین نظری با اعلام این مطلب گفت: فاز اول احداث بوستان چهارباغ که مجموعه فرهنگی- هنری در مقیاس فرامنطقه‌ای، شهری و فراشهری (ملی) است، در حال انجام است و تا کنون بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی سایت چهارباغ گفت: این سایت در محدوده منطقه ۳ (بین بزرگراه همت و رسالت) و در شمال مصلی بزرگ تهران واقع شده است. اراضی مذکور متعلق به مجموعه مصلی است و شهرداری تهران با همکاری و هماهنگی این مجموعه، سایت چهار باغ را به‌منظور استفاده شهروندان و نمازگزاران به بهره‌برداری خواهد رساند.

معاون شهردار تهران ادامه داد: در طراحی مجموعه چهارباغ، انسجام کامل این بافت با سایر بخش‌ها مدنظر است و سعی شده که حتی‌الامکان، بهره‌گیری کامل از توپوگرافی منطقه در سایت اتفاق بیفتد و حداکثر زمین به فضای سبز اختصاص پیدا کند و در عین حال، احداث بنا در حد ضرورت صورت گیرد. همچنین طراحی چهارباغ با حفظ اصول معماری ایرانی- اسلامی در عین نوآوری و ابتکار انجام می‌شود و از معارف قرآن کریم و سایر متون دینی معتبر در طراحی این سایت استفاده خواهد شد. 

وی با بیان اینکه مساحت این سایت حدود ۴۵ هکتار است که در منطقه ۳ شهرداری تهران واقع شده، گفت: ۱۲.۵ هکتار از این مساحت متعلق به باغ ایمان، ۹ هکتار متعلق به باغ آفرینش، ۷ هکتار متعلق به باغ دانش و ۱۲هکتار متعلق به باغ بهشت است. 

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران ادامه داد: عملیات خاکی باغ‌های بهشت و ایمان، جاده پیرامونی و دیواره تصفیه‌خانه انجام شده است و اجرای دیواره شمالی پوسته اتصال و خاکبرداری محل پارکینگ زیرپوسته در دست اجرا قرار دارد. 

وی همچنین خاطرنشان کرد: گونه‌های گیاهی که قرار است در طراحی این سایت مورد استفاده قرار گیرد، گونه‌های بومی، مقاوم به کم‌آبی، سازگار و ماندگار با شرایط اقلیمی شهر تهران خواهند بود. 

براساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، نظری در پایان گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، پوسته اصلی و باغ بهشت انشاءالله تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. 

انتهای پیام/

نظر شما