شناسهٔ خبر: 63706204 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اهدای قرآن خوشنویس ایرانی به حرم مقدس حسینی

نسخه خطی قرآن دست نویس عزیزالله آذرنگ خوشنویس ایرانی در مراسمی به آستان مقدس حسینی اهدا شد.

صاحب‌خبر -
اهدای قرآن خوشنویس ایرانی به حرم مقدس حسینی اهدای قرآن خوشنویس ایرانی به حرم مقدس حسینی اهدای قرآن خوشنویس ایرانی به حرم مقدس حسینی اهدای قرآن خوشنویس ایرانی به حرم مقدس حسینی اهدای قرآن خوشنویس ایرانی به حرم مقدس حسینی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عزیزالله آذرنگ، خوشنویس مشهور ایرانی، با هماهنگی مشاور امور قرآنی و مرکز بین‌المللی تبلیغات قرآنی آستان مقدس امام حسین (ع)، نسخه خطی قرآن کریم را به موزه آستان این اهدا کرد.
خوشنویس ایرانی این هدیه را در جریان عیادت از شیخ عبدالمهدی الکربلائی، متولی شرعی آستان مقدس حسینی و در حضور مشاور امور قرآنی دبیر کل آستان حسینی و شماری از اعضای ستاد کل مرکز تبلیغات بین‌المللی قرآن و شعبه آن در شهر اهواز تقدیم کرد.
آذرنگ با بیان برجسته‌ترین ویژگی‌های این نسخه خطی قرآن کریم گفت: دوره کتابت این نسخه قرآن کریم ۱۱ ماه مستمر به طول انجامید و با خط نسخ و بر روی بهترین انواع کاغذ ۳۰ در ۴۰ با استفاده از قلم مسی ظریف انجام شده است.
وی افزود: در تزئین آن از رنگ‌های طبیعی استفاده شده و در سه صفحه نخست آن، علاوه بر اسامی سوره‌ها، چارچوب شماره‌گذاری آیات مبارک هم با آب طلا استفاده شده است.
آذرنگ با اشاره به اینکه وزن قرآن کریم به ۲۰ کیلوگرم می‌رسد، گفت: جعبه تزئینی چوبی این نسخه خطی قرآن هفت کیلوگرم وزن دارد که از مرغوب‌ترین چوب‌های روسی و بهترین تزئینات انجام شده در شهر اصفهان، تهیه شده است.
مراسم استقبال از این مصحف شریف در حرم امام حسین (ع) و با آداب خاصی برگزار شد و زائران حرم هم از آن تبرک جستند و از عزیز الله آذرنگ با اهدای پرچم امام حسین (ع) قدردانی شد.

نظر شما