شناسهٔ خبر: 63704973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره‌مندی ۱۰۲ هزار خانوار ساروی از اینترنت پرسرعت

توافقنامه اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها در ساری به منظور دسترسی حدود ۱۰۲ هزار خانوار به اینترنت پر سرعت امضاء شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌اسماعیل اعزی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در نشست مشترک با شهردار مرکز استان و اعضای شورای شهر، نماینده دفتر فنی استانداری ونمایندگان شرکت مبین نت به عنوان مجری طرح، از امضاء توافق نامه اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها FTTx در شهر ساری خبر داد و گفت: با اجرای پروژه مذکور زمینه ایجاد شهر هوشمند و ارائه خدمات تمام الکترونیک، امنیت و پایداری شبکه‌ها و همچنین افزایش سرعت و رضایت مردم این شهرستان فراهم خواهد شد.

او افزود: با هماهنگی‌های بعمل آمده با دستگاه‌های مرتبط و شرکت مجری طرح مقرر شد عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها FTTX در شهر ساری به طول ۱۰۰ کیلومتر در شهر ساری آغاز و اینترنتی با سرعت چند برابری و کیفیت بالا در اختیار منازل و کسب و کار‌های این شهرستان قرار خواهد گرفت.

اعزی گفت: شبکه فیبر نوری FTTx شهر ساری با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان برای دسترسی حدود ۱۰۲ هزار خانوار این شهر به اینترنت پر سرعت شبکه فیبر نوری طراحی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تصریح کرد: اجرای پروژه فیبر نوری زمینه توسعه شبکه ملی اطلاعات و به دنبال آن هوشمندسازی اداری، ارائه خدمات الکترونیک و در نتیجه تحقق شهر هوشمند را فراهم خواهد کرد و در نتیجه با فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم در مناطق شهری شاهد افزایش کیفیت ارائه خدمات به هم استانی‌های عزیز خواهیم بود.

نظر شما