شناسهٔ خبر: 67417738 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صف‌های شبانه مردم خراسان جنوبی در شعب اخذ رای + فیلم

بیرجند - ایرنا - شعب اخذ رای در خراسان جنوبی از غروب روز جمعه شاهد موج جدیدی از مشارکت مردم است به گونه‌ای که شاهد تشکیل صفوف به هم پیوسته در اکثر شعبه‌ها به ویژه در مرکز استان هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، اخذ رای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح امروز - جمعه هشتم تیر - در سراسر کشور آغاز شد و تا ساعت ۱۸ به مدت ۱۰ ساعت ادامه یافت که با توجه به استقبال مردم و درخواست تمدید، بنا به دستور وزیر کشور زمان اخذ رای ابتدا تا ساعت ۲۰ و سپس ۲ ساعت دیگر تمدید شد.

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۴ با تشکر از حضور ملت شریف و همیشه در صحنه ایران اسلامی و تقدیر از همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور اعلام کرد: با عنایت به تماس‌های دریافتی مبنی بر درخواست تمدید مجدد مدت زمان اخذ رأی، با موافقت وزیر کشور اخذ رأی به مدت ۲ ساعت دیگر یعنی تا ساعت ۲۲:۰۰ (۱۰ شب) در شعب اخذ رای سراسر کشور تمدید می‌شود.

صف‌های شبانه مردم خراسان جنوبی در شعب اخذ رای + فیلم

پس از فروکش کردن دمای هوا و گرمای تابستانی از غروب امروز شعب اخذ رای سراسر استان به ویژه شهر بیرجند شاهد حضور گسترده رای‌دهندگان و تشکیل صف برای اخذ رای است.

با توجه به تمدید زمان رای‌ گیری هر لحظه بر جمعیت مراجعه کنندگان افزوده می‌شود و صف‌های طولانی در اکثر شعب اخذ رای به ویژه شعبه شهرداری بیرجند، مسجد قبا و دبیرستان شهید سلیمانی شکل گرفته است.

گزارش‌های میدانی خبرنگاران ایرنا از شعب اخذ رای شهر بیرجند حاکی از حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای است و شاهد موج دومی از مشارکت مردم در انتخابات هستیم.

دمای هوای بیرجند ظهر امروز به بالای ۴۰ درجه رسید که با فروکش کردن گرما از ساعتی پیش بسیاری از شهروندان به صورت خانوادگی در مهمترین رویداد سیاسی کشور حضور یافته اند.

شعب اخذ رای خراسان جنوبی که از ساعات اولیه صبح امروز شاهد مشارکت مردمی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بود با اعلام تمدید زمان رای گیری همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و همچنان صفوف مردم به چشم می‌خورد.

بیشترین تعداد شعب رای گیری با ۱۸۸ شعبه در شهرستان بیرجند فعال است.

بنابر اعلام رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی به اندازه کافی شعبه اخذ رای در محلات مستقر شده است تا مردم در صف‌های طولانی اذیت نشوند.

۷۷۲ شعبه اخذ رای در خراسان جنوبی پیش‌ بینی شده که از این تعداد ۴۰۴ شعبه ثابت و ۳۶۸ شعبه سیار است همچنین ۳۵۲ شهری و ۴۲۰ شعبه هم روستایی است.

نظر شما