شناسهٔ خبر: 63705839 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

توافقنامه اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها شهر ساری امضاء شد | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از امضاء توافقنامه اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهر ساری به منظور دسترسی حدود ۱۰۲ هزار خانوار این شهر به اینترنت پر سرعت شبکه فیبر نوری خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، اسماعیل اعزی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست مشترک با شهردار ساری و اعضای شورای این شهر، نماینده دفتر فنی استانداری و نمایندگان شرکت مبین نت بعنوان مجری طرح، از امضای توافق نامه اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها شهر ساری خبر داد و گفت: با اجرای پروژه مذکور زمینه ایجاد شهر هوشمند و ارائه خدمات تمام الکترونیک، امنیت و پایداری شبکه ها و همچنین افزایش سرعت و رضایت مردم این شهرستان فراهم خواهد شد.
وی افزود: با هماهنگی های بعمل آمده با دستگاه های مرتبط و شرکت مجری طرح مقرر شد عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها FTTX  در شهر ساری به طول 100 کیلومتر در شهر ساری آغاز و اینترنتی با سرعت چند برابری و کیفیت بالا در اختیار منازل و کسب و کارهای این شهرستان قرار خواهد گرفت.
اعزی تصریح کرد: شبکه فیبر نوری شهر ساری با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان برای دسترسی حدود ۱۰۲ هزار خانوار این شهر به اینترنت پر سرعت شبکه فیبر نوری طراحی شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران خاطرنشان کرد: اجرای پروژه فیبر نوری زمینه توسعه شبکه ملی اطلاعات و به دنبال آن هوشمندسازی اداری، ارائه خدمات الکترونیک و در نتیجه تحقق شهر هوشمند را فراهم می کند و در نتیجه با فراهم شدن زیرساخت های لازم در مناطق شهری شاهد افزایش کیفیت ارائه خدمات به هم استانی های عزیز خواهیم بود.

نظر شما