شناسهٔ خبر: 63651254 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

یادواره‌ شهدای حقوقدان استان در راور

نخستین یادواره هشت شهید حقوقدان استان کرمان با حضور معاون قوه قضاییه در راور برگزار و از یادمان قاضی شهید محمد نوروززاده راوری در گلزار شهدای این شهر رونمایی شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان رئیس‌کل دادگستری استان کرمان در این آیین زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای حقوقدان را امری واجب و حیاتی دانست و افزود: در بسیاری از استان ها یادواره شهدای حقوقدان برگزار شده بود و امروز اولین بار این یادواره در کرمان برگزار شد.

 حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، با نکوداشت یاد و خاطره هشت شهید حقوقدان این استان افزود: شهید نوروززاده راوری وقتی احساس کرد که وظیفه اش حضور در جبهه های جنگ است، میز قضاوت را رها و جانش را برای تقویت پایه های نظام و انقلاب فدا کرد.

رییس شورای قضایی استان کرمان در پایان سخنان خود ضمن تسلیت به مردم شهرستان راور به مناسبت درگذشت حجت الاسلام علی تویسرکانی امام جمعه فقید راور عنوان کرد: این روحانی پرتلاش و ایثارگر برادر ۲ شهید بود و امروز همه مردم راور عزادار این روحانی برجسته و امام جمعه سابق شهر خود هستند.

شهید موسی جعفرآبادی، شهید محمدجواد خیامی، شهید کوروش فیروزی، شهید محمد نوروززاده راوری، شهید محمدرضا بهزادپور، شهید سلمان رهنما، شهید حمیدرضا ریاحی نژاد و شهید رضا شهدوستی از شهیدان حقوقدان استان کرمان هستند.

همچنین امروز یادمان قاضی شهید محمد نوروززاده راوری با حضور معاون قوه قضاییه در گلزار شهدای راور رونمایی شد.

در ادامه این آیین مسئولان با حضور در گلزار شهدای راور با اهدای گل و نثار فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

همچنین در حاشیه رونمایی از یادبود شهید بسیجی حقوقدان محمد نوروززاده راوری ۱۵۰ بسته معیشتی به ارزش حدود ۲ هزار میلیون ریال و همچنین دو سری جهیزیه توزیع شد.

همچنین طبق گفته مسئولان قضایی استان کرمان، در ادامه این سفر امروز قرار است ۱۸ زندانی جرائم غیرعمد نیز آزاد شوند.

<div id="video-display-embed-code_10466506"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4065733/10466506?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما