شناسهٔ خبر: 63634125 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نیشابور میزبان پیکر استاد محمد علی نُدوشن می‌شود

نیشابوریان فردا پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ پیکر زنده یاد استاد محمد علی نُدوشن را تا سرای ابدیش بدرقه می کنند.

صاحب‌خبر -
نیشابور میزبان پیکر استاد محمد علی نُدوشن می‌شود
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان نیشابور گفت: در نیشابور جلسات هماهنگی و کمیته اجرایی آیین بدرقه و خاکسپاری پیکر زنده یاد  استاد محمد علی نُدوشن تشکیل شده و تمهیدات لازم برای مراسم خاکسپاری پیکر وی برنامه ریزی شده است.
 
احمد شافعی افزود: گردهمایی مردم فرهنگ دوست نیشابور روز پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۸:۳۰ صبح در محل آرامگاه مشاهیر در جوار آرامگاه شیخ فرید الدین عطار نیشابوری آغاز می‌شود. 
 
وی خاطر نشان کرد: از ساعت ۹ صبح مراسم وداع با استاد آغاز و در ساعت ۱۰ صبح آیین بدرقه و خاکسپاری برگزار می‌شود.
 
 شافعی گفت: در این مراسم چهره‌های مختلف علمی و میهمانانی از دیگر نقاط کشور حضور خواهند داشت که مردم میهمان نواز و فرهنگ دوست نیشابور میزبان این بزرگواران خواهند بود
 
استاد محمدعلی اسلامی نُدوشن در روستای «نُدوشن» یزد زاده شد، دوران کودکی را در آن‌جا گذرانید و دوران نوجوانی را در یزد، گذراند. او طولانی‌ترین دوران زندگی خویش را در تهران سپری نمود و در پایتخت خانواده تشکیل داد. دوستان یک‌دل، همراه و صمیمی یافت و به تجربه‌اندوزی و سفر‌های دور و دراز پرداخت. در اواخر عمر که به علت بیماری که در سفری به کانادا به وی عارض شد در این کشور ماندگار شد و به گونه‌ای موقت در آن ساکن گشت. وی در ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ دار فانی را وداع گفت و از آنجا که استاد محمدعلی اسلامی نُدوشن در وصیت نامه خویش، «نیشابور» را بعنوان خانه ابدی خویش برگزیده است، پیکر وی پس از گذشت ۱۸ ماه برای خاکسپاری از کانادا منتقل خواهد شد.

نظر شما