شناسهٔ خبر: 54217398 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خبر‌های کوتاه//۳ خرداد ۱۴۰۱

جشنواره استارتاپ نبض سلامت در تربت حیدریه آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: با هدف ارائه ایده‌هایخبر‌های کوتاه//۳ خرداد ۱۴۰۱ نوین علمی برای پیشگیری و کاهش حوادث رانندگی جشنواره استارت آپی نبض سلامت در سه محور پیشگیری، درمان و توان بخشی کار خود را آغاز کرد.

دکتر حسین ابراهیمی پور افزود: نام نویسی جشنواره تا بیستم خرداد ۱۴۰۱ از طریق نشانی Nabz-salamat.ir خواهد بود.

تودیع و معارفه رییس اداره حفاظت محیط‌زیست خواف
با حضور کابلی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌رضوی و عباسپور فرماندار شهرستان خواف از داوود نورمحمدی که یک‌ونیم سال سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان خواف بود تکریم و قدردانی و سعید شفیعیان به‌عنوان مسئول جدید اداره حفاظت محیط‌زیست خواف معرفی شد.
شفیعیان با ۱۸ سال سابقه کار در سازمان حفاظت محیط‌زیست ریاست ادارات شهرستان‌های بردسکن و خلیل‌آباد را در کارنامه دارد. تحصیلات وی کارشناسی ارشد مهندسی محیط‌زیست و کارشناس احیا و بهره‌برداری در مناطق خشک است.
شهرستان خواف در جنوب شرقی خراسان‌رضوی به عنوان پایتخت معادن آهن خاورمیانه و زیستگاه پرنده در معرض خطر انقراض هوبره و پرنده آندمیک زاغ بور شناخته می‌شود.

موافقت با خاکسپاری پیکر زنده یاد محمد علی اسلامی ندوشن در قطعه مشاهیر نیشابور
خانواده زنده یاد محمد علی اسلامی ندوشن با خاکسپاری مرحوم در قطعه مشاهیر واقع در جوار باغ عطار نیشابوری موافقت کردند.
احمد همت آبادی، سخنگوی شورای اسلامی شهر گفت: با توجه به وصیت خانواده زنده یاد محمد علی اسلامی ندوشن و پیگیری‌های انجام شده در شورای اسلامی شهر، قبل از درگذشت این اندیشمند و علاقه قلبی مرحوم به نیشابور موافقت نهایی از طرف خانواده وی به صورت کتبی به شورا اعلام شد.
وی افزود:دکتر اسلامی ندوشن شاعر، منتقد، نویسنده، مترجم، حقوقدان و پژوهشگر ایرانی و جزو چهره‌های تاثیر گذار ادبی و از محققان معاصر ایران بود و علاوه بر تألیف کتاب به ترجمه آثار غیرایرانی به زبان فارسی از جمله آثاری دربارهٔ ادبیات و فرهنگ ایران پرداخته‌است.
از وی بیش از ۷۰ اثر تألیف و ترجمه و صد‌ها مقاله باقی مانده است.
‍ ‍ تولد نخستین نوزاد سالم از مادر مبتلا به اچ آی وی مثبت در نیشابور
نخستین نوزاد سالم از مادر مبتلا به اچ‌ای وی مثبت در جمعیت تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی نیشابور متولد شد.
دکتر عصمت تقی آبادی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: این مادر که قبل از بارداری، تحت پوشش مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری قرار گرفته بود، با مصرف مرتب دارو‌های ضد ویروس اچ آی وی صاحب فرزندی سالم شد.
رییس مرکز بهداشت نیشابور افزود: هم اکنون برای همه مادران باردار در مراکز و پایگاه‌های بهداشتی آزمایش اچ آی وی رایگان درخواست و انجام می‌شود و در صورت مثبت بودن تست اولیه تست‌های تکمیلی انجام و مادر باردار با مراجعه به مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری تحت مراقبت و درمان رایگان و محرمانه قرار می‌گیرد.
امدادرسانی به مصدوم واژگونی خودرو سواری ۴۰۵
واژگونی خودرو سواری ۴۰۵ در محور نیشابور مشهد، یک مصدوم با وضع وخیم داشت.
رییس اورژانس ۱۱۵ نیشابور گفت: در پی واژگونی خودرو سواری ۴۰۵ در کیلومتر ۴۵ محور نیشابور_مشهد آمبولانس آقای ۲۶ ساله بشدت مصدوم شد که این فرد پس از اقدامات اولیه کارشناسان اورژانس ۱۱۵ با آمبولانس به بیمارستان حکیم منتقل شد.
دکتر شورورزی افزود: وضع این مصدوم وخیم گزارش شده است.

اجرای سرود سلام فرمانده در شهر شاندیز
اجرای سرود سلام فرمانده با حضور گسترده دانش آموزان دختر و پسر دبستانی در شاندیز اجرا شد.
 در حرکتی نمادین ۲۵۰ دانش آموز شاندیزی، نغمه سلام فرمانده را اجرا کردند .

برگزاری همایش والدین بسیجی فریمان 
همایش والدین بسیجی طرح شهید بهنام محمدی فریمان با موضوع آسیب شناسی رفتار با نوجوان با حضور ۵۰۰ نفر در مسجد ۱۴ معصوم (س) شهر فریمان برگزار شد.
دکتر علیرضا حدادیان یکی از اساتید حوزه و دانشگاه با بیان این که ما در زندگی به ۷۵ درصد مهارت ارتباط موثر نیاز داریم، ولی این امر در آموزش به ۱۰۰ درصد می‌رسد گفت: ایجاد پشتوانه مردمی و جایگاه اجتماعی در پیشبرد و ترویج و تعالی اسلام و افزایش انتقال مفاهیم دینی به مخاطب از فواید ارتباط موثر است.

تجلیل از دانش آموزان برگزیده مسابقه نقاشی ارزش آب برای همگان در فریمان
در مراسمی از ۲۰ دانش آموز برگزیده مسابقه نقاشی ارزش آب برای همگان تقدیر شد.
موسی رضایی مدیر امور آبفا شهرستان فریمان در این مراسم بر اهمیت فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب و لزوم اجرای هرچه بیشتر برنامه‌های فرهنگی در سطوح مختلف دانش آموزی و تعامل بیش از پیش اولیای مدرسه با امور آبفا تاکید کرد.

این مسابقه در سه ماهه آخر سال ۱۴۰۰ با بیش از ۳۲۰ اثر رسیده از دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه اول برگزار شد.

احیای قنات روستای چنار بو فریمان
 موسی رضایی مدیر امور آبفا فریمان گفت: در راستای افزایش بهره‌وری و کارایی مصرف آب، طرح مرمت و نوسازی قنات روستای چنار بو با هزینه ۲۰۰ میلیون ریال انجام شد.

رضایی گفت: این روستا دارای دو قنات کشاورزی یکی به طول ۶۰۰ متر و دیگری ۵۰ متر است که در نتیجه عملیات مرمت، دبی آن‌ها به بیش از یک لیتر بر ثانیه افزایش یافت.

غبار روبی مزار شهدا به مناسبت سوم خرداد
به مناسبت سوم خرداد مراسم غبارروبی و عطر افشانی شهدای گمنام شهر شاندیز با حضور خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
 حجت‌الاسلام صاحبی امام جمعه شاندیز حماسه‌ی سوم خرداد را تجلی اراده ملتی دانست که با استعانت از قدرت لایزال الهی، معادلات نظامی را برهم زد و با روحیه‌ی اخلاق، شجاعت و خداباوری، نشدن‌های عرصه‌ی میدان مقابله را عملی ساخت.
وی با بیان این‌که خاطره این روز همیشه در تاریخ دفاع مقدس زنده و جاویدان است افزود: این شجاعت‌ها، غیرتمندی و ایثارگری‌ها سینه به سینه منتقل می‌شود تا نسل‌های انقلاب بدانند، امنیت، آرامش و عزت امروز را مدیون شهدا هستند.

خبر‌های کوتاه//۳ خرداد ۱۴۰۱ خبر‌های کوتاه//۳ خرداد ۱۴۰۱ خبر‌های کوتاه//۳ خرداد ۱۴۰۱ خبر‌های کوتاه//۳ خرداد ۱۴۰۱ خبر‌های کوتاه//۳ خرداد ۱۴۰۱ خبر‌های کوتاه//۳ خرداد ۱۴۰۱ خبر‌های کوتاه//۳ خرداد ۱۴۰۱

 

 

 

نظر شما