شناسهٔ خبر: 63592271 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استفاده از ظرفیت زکات برای حل معضل کلاس‌های تخریبی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در حال حاضر هزار و ۷۰۰ کلاس درس تخریبی در استان داریم که باید از ظرفیت زکات پرداختی برای حل این معضل استفاده شود.

صاحب‌خبر -
استفاده از ظرفیت زکات برای حل معضل کلاس‌های تخریبیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری در نشست شورای زکات استان بیان کرد: پرداخت زکات استان بوشهر از سال ۸۹ تا کنون جهش خوبی داشته و از چهار میلیارد به بالای ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است که نشان از دیانت مردم و برنامه‌ریزی دقیق مسئولان دارد.
 
وی با تاکید براینکه طبق ضوابط باید ۶۰ درصد زکات در حوزه عمرانی مصرف شود، اضافه کرد: کارشناسان در تعیین بند‌های مصرف زکات، رفع مشکلات مردم یعنی ساخت منزل، پُل، مسجد، حسینیه، مدرسه و ... در اولویت قرار دهند.
 
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: ما در عرصه زکات در ایران جزو استان‌های ممتاز هستیم و از ابتدای امسال تا کنون مردم استان بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان زکات داده‌اند و این مایه افتخار ماست.
 
وی افزود: تاکید ما بر این است که وجوه پرداختی مردم در هر منطقه در همان منطقه خرج شود.
 
آیت‌الله صفایی بوشهری همچنین گفت: دو پیشنهاد کلیدی در این جلسه مطرح شد، یکی در رابطه با مسئله کارآفرینی با وجوه زکات در هر منطقه شهری و روستایی که جوانان اشتغال ندارند به جایی این‌که این زکات در جای دیگری داده شود، در قالب یک کارگاه تولیدی به جوان‌ها پرداخت شود تا هم اشتغال و هم درآمد پایدار داشته باشند.
 
وی ادامه داد: پیشنهاد دوم در رابطه با مدیریت ریالی مصرف زکات بود که پیشنهاد کردیم بخشی از این وجوه زکات در گردش قرار گرفته و به شکل قرض به مجموعه‌ها داده تا خودشان یک صندوق قرض‌الحسنه تولید کرده و به نیازمندان پرداخت شود.
 
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر نیز گفت: امسال افق ترسیمی برای دریافت زکات حدود ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۱۱۲ میلیارد تومان تحقق برنامه داشته‌ایم.
 
عباس روشن افزود: کمیته امداد بوشهر در ۷ ماهه نخست امسال در زکات کالا با ۱۷۷ درصد تحقق، رتبه نخست کشوری و در زکات واجب هم با ۴۰۸ درصد تحقق، رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.
 
وی عنوان کرد: موارد مصرف زکات پرداختی مودیان در راستای توانمندسازی مددجویان، معیشت، درمان، تهیه لوازم ضروری نیازمندان، تهیه جهیزیه و خدمات فرهنگی بوده است.

نظر شما