شناسهٔ خبر: 60699684 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کسب رتبه ممتاز استان بوشهر در کشور در پرداخت زکات

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و رئیس شورای زکات استان گفت: بوشهر در سطح ملی به عنوان استان ممتاز در پرداخت زکات شناخته شده است.

صاحب‌خبر -

کسب رتبه ممتاز استان بوشهر در کشور در پرداخت زکاتبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست شورای زکات استان افزود: در سال ۱۴۰۱ برای دریافت ۴۴ میلیارد تومان زکات برنامه ریزی شده بود، اما با عملکرد خوب کشاورزان ودامداران استان در پرداخت زکات ۸۴ میلیارد تومان زکات دریافت شد.

وی اضافه کرد: امسال نیز برای دریافت ۱۰۰ میلیارد تومان به اضافه یک پنجم برنامه ریزی شده است یعنی ۱۲۰ میلیارد تومان، که در افقی که در این ۲ ماه شاهد بودیم هم اکنون یک سوم این رقم پرداخت شده و در شرایطی این اتفاق رقم خورده که زکات واجب استان تنها از ۲ محصول خرما و گندم است.

آیت الله صفایی بوشهری در خصوص مصرف زکات نیز گفت: از نظر شرعی واجب است وجوه زکات هر مقدار که باشد به اضافه معادل آن در همان منطقه‌ای که پرداخت شده هزینه و مصرف شود.

وی اظهار داشت: یکی از مصارف زکات که استان برنامه ریزی کرده ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در منطقه جمع آوری شده زکات برای ایجاد کارگاه‌های تولیدی است.

آیت الله صفایی بوشهری اضافه کرد: از دیگر موارد مصرف زکات، برای کمک به کشاورزان یا همان پرداخت کنندگان زکاتی است که از نظر مواردی، چون خشکسالی دچار مشکل شده اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) و دبیر ستاد زکات استان نیز گفت: زکات جمع آوری شده برای کمک هزینه زندگی، جهیزیه، تعمیر واحد‌های مسکونی، کمک‌های معیشتی و تعمیر و ساخت طرح‌های عام المنفعه، چون حسینیه ها، مساجد و جاده‌های بین مزارع مصرف می‌شود.

آقای روشن افزود: سال ۱۴۰۱ پرداخت زکات ۷۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت و همچنین تحول درآمدی ۱۸۶ درصدی و کسب رتبه دوم پرداخت زکات در کشور به استان بوشهر تعلق گرفت.

وی اضافه کرد: آنچه به دبیرخانه زکات تحویل داده شد معادل ۱۵ میلیارد تومان وجه نقد و ۷ میلیارد تومان کالا بود که ۵ درصد برای درمان، ۲ درصد در تامین جهیزیه، ۱۲ درصد در تعمیر و ساخت مسکن، ۴۷ درصد در زمینه معیشت و ۳۳ درصد در زمینه لوازم ضروری طرح‌های عام المنفعه هزینه شده است.

روشن عنوان کرد: برای امسال هم ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت زکات پیش بینی شده است که به تناسب نوع نیازمندی هریک از این مصارف زکات، یک درصد واقعی را جهت دهی کنیم تا اثر گذاری وجوه زکات برای اقشار مختلف جامعه واضح‌تر باشد.

<div id="video-display-embed-code_9756937"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3880752/9756937?width=800&height=395"></script></div>

نظر شما