شناسهٔ خبر: 60873486 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قوه قضائیه مظهر عدالت در نظام اسلامی است

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه گفت: قوه قضائیه مظهر عدالت در نظام اسلامی است که مسئولیت مهم و سرنوشت سازی بر عهده دارد.

صاحب‌خبر -
قوه قضائیه مظهر عدالت در نظام اسلامی استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ آیت الله صفایی بوشهری در جمع رئیس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی استان اظهار داشت: جامعه ای که بر پایه عدل و عدالت و حق خواهی استوارباشد ، امنیت و پیشرفت نیز بوجودخواهد آمد.

وی افزود: طرح تحول بنیادین در قوه قضائیه ، می تواند از وقوع جرم پیشگیری و زمان رسیدگی به پرونده ها و احکام را سریع تر کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر وحدت رویه قضایی را یک اصل دانست و اظهار داشت: در مجموعه قضائی استان این  وحدت رویه وجود دارد و با حجم کم جرایم روبه رو هستیم.

آیت الله صفایی بوشهری  افزود: مردم مخاطب قوه قضائیه هستند و شما با برخورد مناسب و عملکردتان  می توانید خبرهای حاشیه ای را کمتر و زمینه رضایت مردم را فراهم کنید.

وی اضافه کرد: استان بوشهر یک استان دریایی و تجاری است که حجم معاملات سنگین  با قراردادهای مالی زیاد بسته می شودکه لزوم حضور بازرسان و کارشناسان شما در قراردادها بیشتر احساس می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: دادگستری ها باید عدالت خانه و پناهگاهی باشند برای افرادی که مورد ظلم واقع شده اند.

رئیس کل دادگستری استان هم در این دیدار گزارشی از عملکرد یک ساله مجموعه دادگستری استان ارائه کرد و گفت : فروش 4 هزار میلیارد تومان از اموال تملیکی و خودرو ، با پس گیری 60 هکتار از اراضی دولتی در منطقه ویژه اقتصادی ، گرفتن 10 میلیارد تومان از صنعت نفت و گاز در حوزه مسئولیت های اجتماعی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و مالی از جمله این اقدامات است.

مهدی مهرانگیز افزود : 13 هزار پرونده قدیمی داشتیم که در 7 ماه گذشته 6 هزار و 700 پرونده تعیین تکلیف شدند.

وی بیان کرد: در موضوع اقتصاد مقاومتی ، بازدیدهایی از کارخانه های راکد و نیمه فعال داشتیم که با تلاش مجموعه قضائی 2 هزار کارگر به سر کار خود بازگشتند.

رئیس کل دادگستری استان گفت: قضات از مجازات های جایگزین حبس استقبال می کنند و زندان را آخرین راه آن هم فقط برای سابقه دارها و افرادی که اصلاح نشده اند در نظر می گیرند.
 
 

نظر شما