شناسهٔ خبر: 63518899 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در اصفهان

شبی با استعاره های ایثار و شهادت

شب شعر «استعاره‌های ایثار و شهادت» به مناسب بزرگداشت روز حماسه و ایثار مردم اصفهان و حمایت از مردم غزه در گلستان شهدای این شهر برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ در این مراسم ۱۰ نفر از شاعران برتر کشور شامل عباس شاهزیدی، محسن‌ناصحی، محمد خادم، محسن نظارتی‌زاده، سید‌حسن رستگار، داوود رحیمی، علی سلیمیان، زهرا سپه‌کار، اکرم هاشمی و فرزانه رفیعی به شعرخوانی درباره شهدا، روز حماسه و ایثار اصفهان و غزه پرداختند.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در این آیین گفت: فرهنگ ایثار و شهادت با مردم اصفهان عجین شده و ۲۵ آبان یکی از قله‌های درخشان مقاومت و پایداری مردم اصفهان در مسیر اسلام، ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.


سرهنگ پاسدار محمد رضایی افزود: اگر امروز می‌بینیم مردم غزه در شدیدترین بمباران‌ها مقاومت می‌کنند به واسطه درسی است که از مکتب مقاومت ملت ایران و روزهایی، چون ۲۵ آبان گرفته‌اند که در یک روز مردم صد‌ها شهید را تشییع کردند و بعد از آن بزرگترین کاروان نیرو و کمک‌های مردمی را به جبهه روانه ساختند.
وی ادامه داد: هنر و بویژه شعر ظرفیتی است برای ماندگاری این حماسه‌ها و لازم است از تعهد و مسئولیت پذیری شعرایی که در این عرصه گام برمی‌دارند تجلیل شود.
مجید خاشعی رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری اصفهان گفت:بیشتر شاعران شرکت کننده در این شب شعر، شاعرانی بودند که در حضور رهبر معظم انقلاب، شعر خوانده اند.
در پایان شب شعر «استعاره‌های ایثار و شهادت» از این ۱۰ شاعر شرکت کننده تجلیل شد.

 
<div id="video-display-embed-code_10434873"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4057436/10434873?width=400&height=300"></script></div>
شبی با استعاره های ایثار و شهادت

نظر شما