شناسهٔ خبر: 635096 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

با حضور روزبه استاندار قزوین ؛

هفتمین نشست شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت برگزار شد

هفتمین جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت با حضور استاندار قزوین و جمعی از صاحبان صنایع و مدیران استان برگزار شد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین ؛ هفتمین جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت به ریاست مرتضی روزبه استاندار در سالن جلسات استانداری قزوین تشکیل شد و در این جلسع آخرین وضعیت صنعت و اشتغال استان مورد بررسی قرار گرفت . در این جلسه  نایب رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: مشکلات شرکت مهدکو در بخش صنایع غذایی و پارس اسپند در صنعت نساجی با تامین نقدینگی، تعویق بدهی و پرداخت 10 میلیارد ریال تسهیلات بانکی مرتفع شده و به چرخه تولید بازمی گرداند.

نیما بصیری در این جلسه با ارائه گزارشی از روند بررسی مشکلات دو واحد بزرگ تولید مواد غذایی و نساجی در استان و ارائه راه حل برای تداوم تولید اظهارداشت: شرکت مهدگو با هدف تولید و بسته بندی مواد غذایی با تولید 170 نوع محصول در سال 58 فعالیت خود را آغاز کرد و با تولید کمپوت، کنسرو، مربا و سرکه زمینه اشتغال 40 نفر به صورت مستقیم و 80 نفر غیر مستقیم را فراهم کرد که امروز به دلیل فرسودگی تجهیزات و فاصله گر فتن از تولید مدرن با مشکلاتی مواجه شده است.

رئیس کمیته صنعت و معدن شورای گفتگو تصریح کرد: بر اساس بازدید حضوری و بررسی انجام شده احیاء این شرکت توجیه اقتصادی ندارد و تنها می توان به عنوان انبار داری از آن استفاده کرد.  

در ادامه این نشست رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم با تشکر از استاندار در خصوص پیگیری ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در استان گفت: با جلسات متعدد با رئیس جمهور، وزیر کشور و معاون رئیس جمهور امیدواریم این موضوع در لایحه مناطق ویژه استانهای کشور تصویب شود.

همچنین امیدعلی پارسا معاون برنامه ریزی استانداری گفت: طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی قزوین به مرکز ارسال می شود.

وی افزود: طرح نهایی و توجیهی راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در استان قزوین تهیه و تدوین شده است.

پارسا تصریح کرد: پیرو هماهنگی و اقدامات صورت گرفته گزارش توجیهی درخصوص ایجاد و راه اندازی این منطقه تهیه شده و از طریق دفتر تركان رئیس سازمان مناطق ویژه اقتصادی کشور پیگیری و اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به موانع و مشكلات بانك های استان در پرداخت تسهیلات اظهارداشت: بانك ها در پرداخت تسهیلات با سه دسته مشكلات قانونی، سیاست گذاری و استانی مواجه هستند كه درخصوص مسائل و موانع مرتبط به استان با استفاده حداكثری از ظرفیت ها در پی حل و فصل و رفع این موانع هستیم.

علی رضا کشاورز رئیس اتاق بازرگانی استان هم با ابراز رضایت از برگزاری هفتمین نشست شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت گفت : در هر جلسه مشکلات بخش تولید مورد بررسی قرار می گیرد و تصمیمات لازم برای رفع مشکل آنها اتخاذ می شود .

نظر شما