شناسهٔ خبر: 68099547 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آتش سوزی جنگل های جنوب خرم آباد اطفا شد

خرم آباد - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم آباد گفت: آتش سوزی جنگل های منطقه «گوشه شهنشاه» در جنوب این شهر با تلاش نیروهای مردمی و دستگاه های مختلف اجرایی خاموش شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان لطفعلی بیرانوند اظهار کرد: با تلاش دلسوزانه ماموران منابع طبیعی، نیروهای سپاه حضرت ابوالفضل (ع)، نیروی انتظامی، مدیریت بحران استانداری، همیاران طبیعت و افراد محلی آتش سوزی منطقه گوشه شهنشاه اطفا شد.

وی تصریح کرد: متخلفانی که به هر نحو با آتش سوزی مزارع و جنگل ها سعی در تخریب محیط زیست و منابع طبیعی دارند تحت پیگرد قانونی هستند و هیچگونه مماشاتی با این قبیل افراد نخواهیم داشت.

وی افزود: از همه مردم تقاضا می شود با توجه به گرمای بیش از حد هوا، وجود پوشش گیاهی انبوه و ریسک بالای حریق، مراقب جنگل ها و مراتع باشند و در جهت حفاظت از این منابع خدادادی، وظیفه اعتقادی و اجتماعی خود را انجام دهند.

بیرانوند تصریح کرد: تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع، پل ارتباطی شبانه روزی پاسخگوی مردم طبیعت دوست می باشد که انتظار می رود هرگونه حریق، تخریب و قطع چوب را از طریق این سامانه به منابع طبیعی گزارش دهند.

به گزارش ایرنا روز گذشته مزارع و جنگل های گوشه شهنشاه خرم آباد طی یک درگیری طایفه ای و نزاع دسته جمعی دچار آتش سوزی عمدی گردید که موضوع جهت بررسی بیشتر و اطلاعات دقیق تر جهت شناسایی عامل یا عاملان از طریق مراجع ذیصلاح تحت بررسی است.

نظر شما