شناسهٔ خبر: 63500706 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

نورافکن و فاصله‌ای نجومی با حرفه‌ای شدن؛ آشفتگی امید!

صاحب‌خبر -

آریا طاری

خیلی هنر می‌خواهد که بدون حضور در متن بازی سپاهان و پرسپولیس، به خبرسازترین بازیکن این مسابقه تبدیل شوی. این هنری است که در امید نورافکن وجود داشته و این بازیکن حالا به تنهایی جنجالی‌ترین مهره آن مسابقه به شمار می‌رود. ویدیوهای منتشرشده از این بازیکن در نقش جهان، او را در یک حالت بسیار زشت روبه‌روی هواداران پرسپولیس به تصویر می‌کشند. اصلا بعید نیست که این صحنه، محرومیت سنگینی را برای این بازیکن به همراه داشته باشد. آن هم در حالی که او در این فصل حتی یک دقیقه نیز برای سپاهان به زمین نرفته است.

دور   از   زمین،   نزدیک   به   حاشیه!

امید یکی از مهره‌های کلیدی تیم ملی در مسیر رسیدن به جام جهانی 2022 بود. او فصل گذشته در لیگ برتر نیز عملکرد بسیار خوبی داشت و انتظار می‌رفت دوباره جای ثابتی در تیم ملی داشته باشد. با این حال از شروع همین فصل، مصدومیت اجازه نداده او حتی یک دقیقه برای سپاهان به زمین برود. طبیعتا در چنین شرایطی، امید شانسی برای دعوت شدن به تیم ملی نیز نداشته و قطعا رقابت‌های جام ملت‌ها را نیز از دست داده است. این بدترین فصل امید بوده و همه چیز را برای او تیره و تار کرده است. حالا وسط همه این ماجراها، این حاشیه جدید نیز همه چیز را برای او پیچیده خواهد کرد. به نظر می‌رسد این بازیکن قرار است به خاطر این حرکت، با محرومیت جدیدی روبه‌رو شود.

ستاره‌ای   که    شکار   شد

امید نورافکن در نقش جهان روبه‌روی هواداران پرسپولیس برای چند ثانیه از کوره در رفت و واکنش تندی به این هوادارها داشت. او به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای، باید می‌دانست که قطعا در چنین لحظه‌ای شکار دوربین‌ها می‌شود اما توجهی به این ماجرا نشان نداد و در نهایت همان کار خودش را کرد. کاری که از یک بازیکن حرفه‌ای به هیچ وجه پذیرفتنی به نظر نمی‌رسید. امید حالا به کمیته انضباطی نیز دعوت شده و باشگاه پرسپولیس نیز رسما از او شکایت کرده است. با توجه به یک جلسه محرومیت تعلیقی امید از گذشته، باید در انتظار یک محرومیت جدی برای او نیز باشیم.

پول   درست   بگیر، درست   رفتار   نکن! 

فوتبالیست‌ها در ایران فقط در زمینه دستمزد به مرز حرفه‌ای بودن رسیده‌اند. یعنی وقتی صحبت از پول گرفتن می‌شود، همه آنها از فوتبال حرفه‌ای حرف می‌زنند اما رفتارهای‌شان، اصلا شباهتی به یک بازیکن حرفه‌ای ندارد. در دنیای فوتبال، بازیکنان بسیار زیادی هستند که در جریان بازی با شعارهای بازیکنان حریف روبه‌رو می‌شوند. از مسی و رونالدو تا ستاره‌های فعلی رئال مادرید  و بارسا، این شعارها همواره شنیده می‌شوند اما این بازیکنان هیچ واکنشی به این ماجراها نشان نمی‌دهند و همیشه کنترل قابل توجهی روی رفتارشان دارند. اساسا حرفه‌ای‌گری ایجاب می‌کند که واکنشی شدید به یک اتفاق معمولی نشان داده نشود. بازیکن هم اگر می‌خواهد علاقه‌اش را به یک تیم نشان بدهد، باید در زمین مسابقه بدرخشد. همان کاری که ستاره‌های سابق پرسپولیس در این بازی روبه‌روی پرسپولیس انجام دادند. امید اما روش کاملا اشتباهی را برای این کار انتخاب کرده است. بازیکنی که قصد دارد علاقه‌اش را از راه حواشی به تیم خودی نشان بدهد. روشی که در درازمدت قطعا به ضرر خود او تمام خواهد شد.

سابقه‌ای   طولانی   از آشفتگی

این اولین بار نیست که امید نورافکن دست به چنین رفتاری می‌زند. گذشته فوتبالی او پر از لحظاتی است که این قبیل کارها از سوی این بازیکن انجام شده‌اند. او پس از ترک استقلال به سپاهان رفت و وقتی استراماچونی سرمربی آبی‌ها بود، در آخرین لحظات دروازه این تیم را باز کرد. قاعدتا همه انتظار داشتند امید مثل هر بازیکن حرفه‌ای دیگری روبه‌روی تیم سابقش شادی نکند. آن هم تیمی که نورافکن را به فوتبال ایران معرفی کرده است. با این حال او آنقدر خوشحالی کرد که سکوهای طرفدار استقلال حسابی عصبانی شدند. او بعدها مصاحبه عجیبی هم انجام داد. بازیکنی که عضو سپاهان بود، قبل از دربی پایتخت برای استقلال آرزوی موفقیت کرد تا غول آسیا را شکست بدهد! در حقیقت او بیشتر مشغول تمجید از باشگاه پرسپولیس بود. همین بازیکن فصل گذشته فینال جام حذفی را در ورزشگاه آزادی از نزدیک تماشا کرد و از واکنش‌هایش معلوم بود که طرفدار باشگاه استقلال است. ماجرایی که موجب عصبانیت شدید سپاهانی‌ها از او شد. ظاهرا امید نور عادت دارد طرفداران تیم‌های مختلف را از خودش برنجاند.

از   چه   چیزی   دفاع   می‌کنید؟

عجیب است که گروهی مشغول دفاع از امید نورافکن در چنین شرایطی هستند. شاید حتی خود امید هم پذیرفته باشد که اشتباه کرده اما گروهی از طرفداران او اصلا با این حقیقت کنار نمی‌آیند. رفتار عجیب آنها مقایسه امید با بازیکنان دیگر و مثال آوردن از گذشته است. اگر این افراد واقعا به امید اهمیت می‌دهند، باید به او تذکر بدهند و او را به جهت درست هدایت کنند. این اتفاق جای هیچ دفاعی ندارد و اگر ادامه پیدا کند، این بازیکن را به لبه پرتگاه خواهد کشاند.

 

نظر شما