شناسهٔ خبر: 6342326 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آغاز عملیات آزادسازی فلوجه در استان الانبار

خبرگزاری شبستان: نیروهای ارتش عراق و نیروهای مردمی عملیات آزادسازی شهر فلوجه در استان الانبار را از افراد مسلح داعش آغاز کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تی وی؛ با آغاز این عملیات ده‌ها تن از عناصر داعش در حملات هوایی ارتش عراق و ائتلاف موسوم به ضد داعش، در فلوجه کشته یا زخمی شدند.

وزارت دفاع عراق نیز روز یکشنبه (21 تیر) اعلام کرد نیروهای مشترک عراق تروریست‌های داعش را در دو شهر فلوجه و رمادی مرکز استان الانبار محاصره کرده‌اند و در انتظار لحظه اعلام آغاز عملیات برای آزادسازی این دو شهر هستند.

یحیی رسول، سخنگوی وزارت دفاع عراق خاطر نشان کرد نیروهای عراقی برای آزادسازی این دو شهر در آمادگی کامل به سر می برند.

 وی افزود نیروهای عراقی برای حفظ جان شهروندان در این دو شهر اکثر گذرگاه‌ها را باز کردند تا خانواده‌ها بتوانند از این دو شهر خارج شوند.

 

 

وزارت دفاع عراق همچنین از تخریب شبکه‌ای از تونل‌ها که پیکارجویان داعش در نزدیکی شهر فلوجه کنده‌اند خبر داد. در ادامه این بیانیه‌ آمده است جنگنده‌های ارتش، تروریست‌های داعش را هدف دو حمله هوایی قرار دادند.

در حمله نخست شماری از تونل‌های داعش در نزدیکی فلوجه تخریب شد و در دومین حمله نیز یکی از پناهگاه‌های تروریست‌های داعش از بین رفت.

یگان‌های عملیات نظامی بغداد نیز اعلام کردند دست کم 17 تروریست داعش در چارچوب عملیات فجر الگرمه به هلاکت رسیدند.

 

این عملیات که به منظور آزادسازی منطقه الگرمه در استان الانبار شروع شده است با کمک نیروهای داوطلب مردمی و افراد مسلح عشایر و پشتیبانی نیروی هوایی عراق اجرا می‌شود.

سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد نیروهای عراقی ورزشگاه المپیک در منطقه «الزکوره» واقع در الانبار را از دست گروه تروریستی داعش آزاد کردند.

گزارش‌ها حاکی است که 9 تروریست در اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده وابسته به تروریست‌ها در الگرمه کشته شدند. 8 تروریست دیگر نیز در اثر بمباران یک مخفیگاه در این منطقه به هلاکت رسیدند.

 

پایان پیام/

نظر شما