شناسهٔ خبر: 63377147 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سردار سلامی:

حضور دریانوردان منجر به بسط و اقتدار و قدرت سیاسی و نیروی بازدارنده است

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حضور دریانوردان جمهوری اسلامی امروز منجربه بسط و اقتدار و قدرت سیاسی و نیروی بازدارنده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سردار حسین سلامی صبح امروز در مراسم اختتامیه همایش «ملی فرصت‌ها و تهدیدات نوپدید دریایی» در سالن همایش‌های صداوسیما ی گیلان در زیبا کنار با قدردانی  از حمات دریانوردان جمهوری اسلامی گفت: امروز حضور دریانوردان منجر به بسط و اقتدار و قدرت سیاسی و نیروی بازدارنده شده است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به قرارگیری ایران در مهمترین کرانه دریایی جهان، افزود: ایران یک کشور ساحلی بوده که ما در کرانه های راهبردی زندگی می کنیم،  و این اهمیت دریا را چندین برابر می‌کند، زیرا ۹۰ درصد تجارت جهان از جمله نفت و گاز از طریق دریا انجام می‌شود.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص توجه به برنامه‌ریزی دانشگاه‌های نظامی برای مقابله با تهدیدهای جدید دشمن، گفت: فلسفه برگزاری همایش ملی فرصت ها و تهدیدهای نوپدید دریایی، توصیه فرمانده معظم کل قوا است که فرمودند «دانشگاه‌های نظامی ما باید برای مقابله با تهدیدات نو به نو و جدید برنامه داشته باشند» و این باید در پژوهش‌های دانشگاه‌ها مورد توجه قرار بگیرد. 

سردار حسین سلامی با بیان اینکه حضور در استان سرافراز گیلان برای بنده یک توفیق است تصریح کرد: گیلان در 8 سال دفاع مقدس به رغم  کیلومترها فاصله با جبهه جنگ  ام 8هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد که این امر نشان دهنده ولایتمداری مردم گیلان است. 

 

انتهای پیام/

نظر شما