شناسهٔ خبر: 62613228 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

در عرصه‌های مختلف نیازمند حضور در فضا هستیم

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه پرتاب ماهواره اقدامی مهم و اساسی بوده و تعداد کشورهایی که از این قابلیت برخوردارند محدود است، گفت: اینکه جمهوری اسلامی هم ماهواره می سازد و هم پرتاب می کند و در مدار قرار می دهد، اقدام بزرگی است و افتخار می کنیم که این مهم توسط دانشمندان جوان ما صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده پس از پرتاب و در مدار قرار گرفتن موفق ماهواره نور ۳ با تبریک این اقدام غرور آفرین به ملت ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز شاهد تزریق موفقیت آمیز ماهواره نور ۳ با ماهواره بر بومی توسط نیروی هوا فضای سپاه بودیم که این ماهواره با چند ماموریت پرتاب و با موفقیت در مدار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه علوم و شاخه‌های متعدد دانشی در پرتاب یک ماهواره نقش دارند، گفت: به این مهم افتخار می کنیم که دانشمندان جوان ما و چهره‌هایی شاداب و با انگیزه تمامی مراحل طراحی و ساخت و پرتاب این ماهواره را برعهده دارند.

نصیرزاده با بیان اینکه در عرصه‌های مختلف نیازمند حضور در فضا هستیم، گفت: این موفقیت سرآغازی برای ماهواره های مختلف در سطوح، ابعاد و مأموریت های مختلف است.

جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه پرتاب ماهواره اقدامی مهم و اساسی است که تعداد کشورهایی که از این قابلیت برخوردارند محدود است، گفت: اینکه جمهوری اسلامی هم ماهواره می‌سازد و هم پرتاب می‌کند و در مدار قرار می‌دهد، اقدام بزرگی است که افتخار می‌کنیم که این مهم توسط دانشمندان جوان ما صورت گرفته است.

نظر شما