شناسهٔ خبر: 63296049 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان از استان سمنان ثبت‌نام را فراموش نکنند

سمنان - ایرنا - دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه استان سمنان نام‌نویسی را فراموش و یا به زمان پایانی منتقل نکنند.

صاحب‌خبر -

حسین شجاعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق اطلاعیه شماره ۱۰ وزارت کشور داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان به مدت هفت روز از چهاردهم تا بیستم آبان ماه برای ثبت‌نام فرصت دارند و انتظار می‌رود به منظور جلوگیری از شلوغی و بروز مشکل ثبت‌نام در روزهای نخست انجام شود.

وی ادامه داد: داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان در مدت هفت روزه از ساعت هشت تا ۱۸ می‌توانند به مراکز تعیین شده برای ثبت‌نام مراجعه کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان اظهار کرد: داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه استان سمنان می‌توانند فقط به صورت مراجعه حضوری به یکی از محل‌های فرمانداری مرکز استان سمنان، قم و وزارت کشور نام‌نویسی کنند.

داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان از استان سمنان ثبت‌نام را فراموش نکنند

وی ادامه داد: اغلب روحانیون اهل قم هستند، به همین خاطر امکان ثبت‌نام داوطلبان در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان از استان سمنان در فرمانداری قم فراهم شده است.

شجاعی اضافه کرد: داوطلبان می‌توانند خودشان یا نماینده‌شان که به صورت کتبی و رسمی معرفی شده باشند برای نام‌نویسی در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان به صورت حضوری به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

وی یادآور شد: داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان باید دارای مدرک علمی سطح چهار حوزوی باشند، یا اینکه تاییدیه کتبی صلاحیت علمی در حد سطح چهار حوزوی از یکی از حوزه‌های علمیه قم، خراسان رضوی و اصفهان داشته باشند.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان تصریح کرد: یکی از شرایط داوطلبان برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان سن است که به‌هنگام ثبت‌نام باید حداقل ۴۰ سال تمام باشد.

به گزارش ایرنا، طبق ماده سه قانون انتخابات خبرگان، نمایندگان برای مدت هشت سال انتخاب می‌‏شوند و بر اساس ماده یک این قانون تعداد نمایندگان مجلس خبرگان ۸۸ نفر است که از این تعداد ۱۶ نماینده مربوط به

استان تهران، ۶ نماینده مربوط به هر یک از استان‌های خراسان رضوی و خوزستان، پنج نماینده مربوط به هر یک استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی و فارس، چهار نماینده مربوط به هر یک استان‌های گیلان و مازندران، سه نماینده مربوط به هر یک استان‌های آذربایجان غربی و کرمان، ۲ نماینده مربوط به هر یک از استان‌های اردبیل، البرز، سیستان و بلوچستان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، گلستان، لرستان، مرکزی و یک نماینده مربوط به هر یک از استان‌های ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قم، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و یزد است.

همچنین پیش از این ثبت‌نام نهایی داوطلبان مجلس شورای اسلامی که در روزهای ۲۷ مهر تا سوم آبان به شکل برخط برگزار شده بود، حدود ۲۵۲ نفر از حوزه انتخابیه استان سمنان نام‌نویسی کردند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.

نظر شما