شناسهٔ خبر: 63281313 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

از تمسخر هری کین تا اتحاد تمام بوندسلیگا مقابل بایرن مونیخ؛ مقاله ویژه بیلد از درکلاسیکر حساس امروز

مهدی ابراهیمی

پس از 11 قهرمانی متوالی بایرن مونیخ، اکنون به نظر می‌رسد تمامی تیم‌های بوندسلیگا بر علیه آن‌ها با یکدیگر متحد شده‌اند.

صاحب‌خبر -

طرفداری | بیراه نیست اگر بگوییم جدال امروز دورتموند و بایرن مونیخ در زیگنال ایدونا پارک، مهم‌ترین درکلاسیکر چند سال اخیر است و به خصوص با شرایط باواریایی‌ها پس از شکست مقبال زاربروکن در دی‌اف‌بی پوکال و حذف از این رقابت‌ها، از جذابیت و حساسیت بسیار زیادی در بین هواداران فوتبال آلمان برخورددار است. بنابراین پیروزی زنبورها، می‌تواند تبدیل به یک نقطه عطف برای آن‌ها و کل بوندسلیگا باشد. 

حال میشائیل ماکوس از نویسندگان نشریه بیلد آلمان نیز با اشاره به این موضوعات، در مقاله‌ای به بررسی درکلاسیکر حساس امروز و تبعاتی که نتیجه آن برای هر یک از تیم‌ها می‌تواند داشته باشد، پرداخته است.

با حذف بایرن مونیخ از دی‌اف‌بی پوکال به دست زاربروکن تیمی از جایگاه پانزدهم جدول لیگ دسته سوم آلمان، انتظار می‌رود امروز شعار جدیدی در سکوی جنوبی زیگنال ایدونا پارک توسط هواداران دورتموند سر داده شود که آن نیز «کین کاپ برای بایرن» است. کنایه‌ای به ستاره انگلیسی، خرید پر سروصدای باواریایی‌ها در پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی که تاکنون هیچ جام مهمی در دوران حرفه‌ایش کسب نکرده و از زمان ورودش به مونیخ، اکنون دو عنوان سوپرکاپ و دی‌اف‌بی پوکال را هم از دست داده‌اند.

 تنها رفتن به برلین (محل برگزاری فینال دی‌اف‌بی پوکال) برای ما کافی نیست. ما می‌خواهیم به بورزیگ پلاتس (محلی برای برگزاری جشن‌های قهرمانی زنبورها) برویم. ما این رقابت‌ها را بسیار جدی می‌گیریم.

از سوی دیگر ادین ترزیچ پس از پیروزی مقابل هوفنهایم، به‌طور غیر معمولی اعلام کرد آن‌ها کاملاً می‌خواهند قهرمان این رقابت‌ها شوند. بیانیه‌ای از سوی این مربی که بالأخره جاه‌طلبی دورتموند را نشان داد و همچنین مشخص کرد در دورتموند ناامیدی و فروتنی جای خود را به بی‌باکی و شجاعت داده‌اند. 

در هر حال زنبورها با پیروزی در درکلاسیکر این شانس فوق‌العاده را دارند که بایرن را در بحران فعلی‌اش نابود کنند و شرایطی را فراهم سازند که احتمال تغییر قهرمان بوندسلیگا پس از 11 سال، در این فصل بیش‌تر از هر موقع دیگری باشد.

تمام بوندسلیگا علیه بایرن مونیخ

بایرلورکوزن، لایپزیش و دورتموند، همه این تیم‌ها باید تا جایی که می‌توانند به قهرمان 11 سال گذشته بوندسلیگا فشار بیاورند تا مانوئل نویر و هم‌تیمی‌هایش خسته شوند. آن‌ها حتی در صورت لزوم باید با کل آلمان پیمانی ببندند تا بتوانند مانع از قهرمانی بایرن مونیخ شوند. تنها هدف این باشگاه‌ها باید متوقف کردن باواریایی‌ها باشد.

بسیاری می‌گویند بایرن مونیخ پس از حذف مقابل زاربروکن، خطرناک‌تر از همیشه خواهد بود اما این مزخرف است. آن‌ها اکنون در شرایط بسیار آسیب‌پذیری قرار دارند و دورتموند باید از این فرصت استفاده کند. این آمار باورنکردنی باید انگیزه‌ای برای مارکو رویس و هم‌تیمی‌هایش باشد: بروسیا در 10 بازی قبلی‌اش مقابل بایرن پیروز نشده و در 9 بازی آن نیز شکست خورده است. آخرین برد آن‌ها در درکلاسیکر به سال 2019 و پیروزی 2-0 با لوسین فاوره در سوپرکاپ آلمان باز می‌گردد.

برای مقایسه، لایپزیش در چهار بازی پیشین خود مقابل بایرن شکست‌ناپذیر بوده و بایرلورکوزن نیز در چهار بازی اخیرش، دوبار آن‌ها را شکست داده و یک تساوی نیز کسب کرده است. ترزیچ باید به این کابوس پایان دهد و این اولین گام بزرگ زنبورها برای پایان دادن به ناامیدی ناشی از دست دادن قهرمانی بوندسلیگا در فصل گذشته است.

سباستین کل مدیر ورزشی این باشگاه پیش از درکلاسیکر با اطمینان صحبت کرده و گفته: «دوباره زمان پیروزی بروسیا دورتموند فرا رسیده است». دورتموند باید به این کابوس پایان دهد وگرنه رکورد 26 بازی متوالی خانگی بدون شکست (در تمامی رقابت‌ها) چه فایده‌ای دارد اگر در پایان فصل نتوانسته باشید هیچ عنوانی را کسب کنید؟ پیروز شوید و آن‌گاه 90 درصد هواداران فوتبال آلمان و بازاریابان خارجی سازمان لیگ آلمان از شما سپاس‌گزار خواهند بود!

دورتموند فعلی نشان‌دهنده ذهنیت به‌جای حماقت، ثبات به‌جای عملکرد سینوسی و در نهایت خط دفاعی مستحکم به‌جای دریافت گل‌های متعدد، است. ترزیچ در حال پایان دادن به این عادت‌های قدیمی دورتموند است. یک روز بد دیگر مقابل بایرن مونیخ؟ جناب ترزیچ عزیز در شرایط فعلی این‌بار برای دورتموند اکیداً ممنوع است زیرا حتی زاربروکن نیز توانست از پس این‌کار بر بیاید.

نظر شما