شناسهٔ خبر: 63289664 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

دورتموند 0-4 بایرن مونیخ؛ توخل برای فرار از بحران فقط به یک دورتموند نیاز داشت

مهدی ابراهیمی

بایرن مونیخ و توماس توخل در حالی که پس از شکست مقابل زاربروکن در دی‌اف‌بی پوکال و حذف از این رقابت‌ها زیر فشار بسیار زیادی قرار گرفته بودند، اکنون با یک پیروزی پر گل در خانه دورتموند موفق شدند به یک حاشیه امن برسند

صاحب‌خبر -

طرفداری | در چارچوب هفته دهم بوندسلیگا، بروسیا دورتموند میزبان بایرن مونیخ بود. دایو اوپامکانو با گلی که از روی اشتباه فاحش و غفلت نیکو اشلوتربک به ثمر رساند، باعث شد تا زنبورها خیلی زود غافلگیر شوند و پنج دقیقه بعد با به ثمر رسیدن گل هری کین، این صدای بایرن بایرن هواداران میهمان بود که در استادیوم 80,000 نفری زیگنال ایدونا پارک طنین‌انداز شده بود.

در ادامه زنبورها تلاش کردند به خط دفاع بایرن نفوذ کنند اما هربار به در بسته می‌خوردند و از سوی دیگر این بایرنی‌ها بودند که با ضد حمله‌های خطرناک و سریع خود بارها روی دروازه دورتموند خطر آفرینی کردند که البته تا پایان نیمه اول برای‌شان ثمر نداشت و 45 دقیقه ابتدایی در نهایت با نتیجه 2-0 به سود باواریایی‌ها تمام شد.

در نیمه دوم بایرن باز کار را بسیار بهتر شروع کرد و اگر درخشش‌های گرگور کوبل نبود، فاصله دو تیم در پایان بازی می‌توانست به مراتب بیش‌تر باشد. با این حال مقاومت کوبل بالأخره شکست و کین گل دوم را هم به ثمر رساند. پس از این گل نیز بازی تقریباً در کنترل بایرن بود تا کین توانست گل چهارم را هم بزند و در اولین درکلاسیکر خود هت‌تریک کند.

این بازی در حال با نتیجه 4-0 به سود بایرن تمام شد که پس از شکست مقابل زاربروکن و حذف از دی‌اف‌بی پوکال، بسیاری انتظار داشتند ترزیچ و شاگردانش از این وضعیت به بهترین شکل ممکن استفاده کنند اما در نهایت همه چیز برعکس آنچه که بسیاری متصور می‌شدند، رقم خورد و این دورتموند بود که بایرن و توخل را از ورود به یک بحران بسیار جدی، نجات داد.

گزارش بازی


شروع بازی

دورتموند 0-1 بایرن مونیخ؛ دایو اوپامکانو در دقیقه 4: با غفلت نیکو اشلوتربک در یارگیری دایو اوپامکانو؛ از روی ارسال عالی لروی سانه از نقطه کرنر با ضربه سر توانست گل اول بایرن مونیخ را خیلی زود به ثمر برساند.

دقیقه 6 / بیرون رفتن ضربه کینگزلی کومان و از دست رفتن یک فرصت عالی برای بایرن مونیخ

دورتموند 0-2 بایرن مونیخ؛ هری کین در دقیقه 9: در یک ضد حمله رعدآسا از سوی بایرن مونیخ، در حالی که لروی سانه با سرعت خود در کورس با متس هولس برای تصاحب توپ به راحتی پیروز شد، هری کین با پاس او و یک ضربه ساده به راحتی برای بار دوم دروازه گرگور کوبل را باز کرد.

دقیقه 32 / ضربه خطرناک هری کین به تیرک دروازه برخورد کرد و لروی سانه در برگشت فرصت گل کردن آن را داشت اما پرچم کمک داور بالا رفت زیرا پیش از این، مهاجم انگلیسی در موقعیت آفساید قرار گرفته بود.

دقیقه 36 / در میان غفلت مدافعان دورتموند، لئون گورتسکا این فرصت را پیدا کرد با یک ضربه تماشایی برگردان گل سوم بایرن مونیخ را هم به ثمر برساند اما ضربه او به بیرون رفت.

دقیقه 42 / توماس توخل و دریافت کارت زرد به خاطر اعتراض به داور

دقیقه 1+45 / بیرون رفتن ضربه خطرناک دونیل مالن

پایان نیمه اول / تنها 9 دقیقه کافی بود تا دایو اوپامکانو و هری کین با گل‌های زود هنگام خود تمامی برنامه‌های ادین ترزیچ را خراب کنند و دورتموند را غافلگیر سازند. در ادامه نیز هر چند زنبورها برای موقعیت‌سازی روی دروازه مانوئل نویر تلاش کردند اما مقابل خط دفاعی بایرن کاری از پیش نبردند و از سوی دیگر مدام با ضد حمله‌های شاگردان توماس توخل دروازه‌شان تهدید می‌شد. در نهایت نیز نیمه اول با نتیجه 2-0 به سود بایرن به پایان رسید. بازگشت برای دورتموند غیر ممکن نیست اما با نمایشی که در نیمه اول داشتند، بعید به نظر می‌رسد.

شروع نیمه دوم

دقیقه 46 / گرگور کوبل در مصاف تک‌به‌تک با جمال موسیالا با یک واکنش عالی موفق شد ضربه او را مهار کند.

دقیقه 55 / واکنش عالی مانوئل نویر برای مهار ضربه خطرناک مارکو رویس

دقیقه 57 / گرگور کوبل با یک واکنش عالی ضربه محکم لروی سانه را دفع کرد

دقیقه 63 / و باز هم گرگور کوبل؛ گلر سوئیسی در یک واکنش عالی دیگر توانست ضربه خطرناک جمال موسیالا را مهار کند

دقیقه 67 / ضربه خطرناک یوسوفا موکوکو با برخورد به کنراد لایمر به بیرون رفت

دقیقه 69 / جمال موسیالا موفق شد با پاس هری کین برای بار سوم دروازه دورتموند را باز کند اما به دلیل قرارگیری ستاره انگلیسی در موقعیت آفساید پیش از آنکه به موسیالا پاس بدهد، گل مردود شد.

دورتموند 0-3 بایرن مونیخ؛ هری کین در دقیقه 72: کینگزلی کومان و جمال موسیالا با یک‌ودو خود خط دفاع دورتموند را به‌هم ریختند و در حالی که هیچ‌یک از مدافعان هری کین را یارگیری نکرده بود، ستاره انگلیسی از روی پاس کومان موفق شد گل سوم را هم به ثمر برساند تا در اولین درکلاسیکر خود بریس کند.

دورتموند 0-4 بایرن مونیخ؛ هری کین در دقیقه 3+90: با پاس اشتباه نیکلاس زوله در نزدیکی محوطه جریمه دورتموند و توپ‌گیری الکساندر پاولوویچ، هری کین موفق شد از روی پاس این استعداد 19 ساله، گل چهارم بایرن را هم به ثمر برساند و شب فوق‌العاده خود را با یک هت‌تریک، تکمیل کند.

پایان بازی

اطلاعات بازی دورتموند - بایرن مونیخ

  • بستر برگزاری: هفته 10 بوندسلیگا؛ فصل 24-2023
  • تاریخ برگزاری: شنبه، 13 آبان 1402 (4 نوامبر 2023)
  • ساعت برگزاری: 21:00 به وقت تهران
  • مکان برگزاری: زیگنال ایدونا پارک؛ دورتموند
  • داور: دنیز آیتکین
  • گلزنان بایرن مونیخ: دایو اوپامکانو (4)، هری کین (3+90 ,72 ,9)

ترکیب ابتدایی دورتموند و بایرن مونیخ


دورتموند (1-3-2-4): کوبل | وولف، هوملس، اشلوتربک، ریرسون | اوزجان، زابیتسر | مالن، رویس، برانت | فولکروگ
نیمکت: مایر، بن سبعینی، زوله، رینا، انمچا، باینو گیتنس، هالر، موکوکو، آدیمی

بایرن مونیخ (1-3-2-4): نویر | مزروعی، اوپامکانو، کیم، دیویس | لایمر، گورتسکا | کومان، موسیالا، سانه | کین
نیمکت: اولرایش، سار، کراتزیش، پاولوویچ، گنابری، چوپوموتینگ، مولر، تل

نمرات بازیکنان / هواسکورد

 

هری کین با کسب نمره کامل 10، بهترین بازیکن زمین از دید هواسکورد

آمار بازی / فوت‌موب

 

سمت راست بایرن مونیخ و سمت چپ دورتموند

جدول بوندسلیگا

 

بایرن مونیخ با پیروزی مقابل دورتموند، فاصله خود با صدر جدول را حفظ کرد

خلاصه بازی

 

نظر شما