شناسهٔ خبر: 67341785 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت و گو با مهر مطرح شد:

الگو قرار دادن حضرت علی(ع) رمز موفقیت ورزشکاران در همه عرصه‌هاست

مربی فوتبال با بیان این که همه ورزشکاران باید رفتار و منش حضرت علی (ع) را سرلوحه کار خود قرار دهند، گفت: انسان شناسی بخش قابل توجه از زندگی عملی حضرت علی (ع) است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، با نزدیک شدن به عید غدیر، همانند هر سال جشن ۱۰ کیلومتری به نام «مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر» برگزار می‌شود که تنها جنبه مذهبی دارد و به دور از هرگونه مسائل سیاسی است. این جشن فرصتی است تا مردم به یاد حضرت علی (ع) و سیره ایشان گرد هم آیند و از فضائل و آموزه‌های ایشان بهره‌مند شوند.

محسن سیدی مربی دروازه بان های فوتبال کشور در رده ملی و باشگاهی در رابطه با منش پهلوانی حضرت علی (ع) گفت: حضرت علی الگوی فوق العاده ای برای خودشناسی و ابعاد انسان شناسی است.

این مربی فوتبال ادامه داد: او راهکارهای انسانیت را بارها در اعمال خود نشان داده که سینه به سینه باقی مانده و همه از آن یاد می‌کنند. حضرت علی (ع) الگوی بسیار مناسبی برای تمام مردم مسلمان ایران و جهان به خصوص ورزشکاران است. اگر ورزشکاری راه و روش آن حضرت را در زندگی خود پیاده کند، قطعا به موفقیت خواهد رسید.

پیشکسوت فوتبال کشور ادامه داد: امسال که درگیر بیماری پدرم هستم بارها از حضرت علی ممد گرفته ام و احساس می‌کنم باید همیشه ذکر و یاد او و ائمه اطهار علیهم السلام را مرور کرد تا راهی برای آماده شدن در مسیر انسانیت پیدا کند.

پیشکسوت فوتبال در رابطه با برپایی مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر گفت: من فکر می‌کنم هر کس گامی معنوی در کاری غیرسیاسی بردارد می‌تواند خیلی بیشتر و بهتر به خواسته حقیقی مولی الموحدین علی علیه السلام برسد. همانا که حضرت علی نیزبی آلایش بودن در کارهای خیر را یکی از مسلک‌های عملی زندگی خود دانسته است. چنین رویکردهای اجتماعی می‌تواند کمک بیشتری به کسب شناخت کافی از سیره زندگی امامان کند.

نظر شما