شناسهٔ خبر: 63223087 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در دیدار با امیرعبداللهیان؛

وزیر امور خارجه تایلند خواستار مساعدت ایران در روند آزادی اتباع خود شد

وزیر امور خارجه تایلند در دیدار با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از وی جهت پیگیری برای آزادی برخی از شهروندان تایلندی در غزه در درخواست مساعدت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در زمان حضور در دوحه، به درخواست پارنپری نوکارا، وزیر امور خارجه تایلند، با وی دیدار و گفت‌وگو کرد. 

وزیر امور خارجه تایلند ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و با اشاره به تحولات غزه و اظهار نگرانی از تحولات جاری، خواستار ایفای نقش ایران برای کمک به آزادی تعدادی از شهروندان کشورش که به گفته وی در تحولات اخیر به اسارت نیروهای جنبش حماس درآمده‌اند، شد.

امیرعبدالهیان نیز ضمن تبیین دیدگاه ایران در خصوص تحولات جاری فلسطین گفت که درخواست طرف تایلندی را به مقامات سیاسی جنبش حماس منتقل خواهد کرد.

وی ادامه داد: جنبش حماس یک جنبش آزادی‌بخش است که به دنبال گروگانگیری نیست. 

وزیر امور خارجه با بیان اینکه با گفت‌وگوهایی که امروز با مقامات عالی سیاسی جنبش حماس داشت، موضوع اینگونه شهروندان نیز مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت، اظهار داشت: مقامات حماس تاکید کرده‌اند که در صورت توقف حملات بی وقفه رژیم صهیونیستی به غزه، آمادگی بررسی فوری اینگونه درخواست‌ها و اقدام برای آزادی اینگونه شهروندان را دارند.

وزیر امور خارجه ضمن تبریک به وزیر امور خارجه تایلند به مناسبت انتصاب به این‌ مسئولیت و با اشاره به قدمت و دوستانه بودن روابط دو کشور، از وی جهت سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد. 

وزیر امور خارجه تایلند ضمن تشکر از دعوت به عمل آمده و استقبال از آن، به طور متقابل از امیرعبداللهیان جهت سفر به تایلند دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام/

نظر شما