شناسهٔ خبر: 67675778 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

افشاگری نقوی حسینی از کمک‌های برخی دستگاه‌های دولتی به جلیلی در انتخابات / هزینه‌های «دولت سایه» سعید جلیلی زیر ذره بین چهره اصولگرا /جلیلی شکست خود را بپذیرد و از سایه به آفتاب بیاید

فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید: تا آنجایی که بنده می‌دانم در بودجه سالانه کشور ردیف بودجه‌ای به نام دولت در سایه جلیلی نداریم، بالاخره جلیلی اینها را هم شفاف کند، عیبی ندارد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرآنلاین: فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید: تا آنجایی که بنده می‌دانم در بودجه سالانه کشور ردیف بودجه‌ای به نام دولت در سایه جلیلی نداریم، بالاخره جلیلی اینها را هم شفاف کند، عیبی ندارد.

پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، افکار عمومی نسبت به برخی موضوعات مطرح شده در جریان رقابت‌های انتخاباتی حساس شده است؛ از ماجراهای کرسنت و FATF تا دولت سایه که توسط سعید جلیلی پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ تشکیل شده است.

حسین نقوی حسینی، نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی ابهاماتی درباره منابع مالی دولت سایه مطرح می‌کند و از جلیلی می‌خواهد که در این راستا شفاف‌سازی کند.

این فعال سیاسی اصولگرا به جلیلی توصیه دارد به جای خط و نشان کشیدن برای دولتی که هنوز شروع به کار نکرده، به فکر اصلاح خود باشد.

در ادامه گفت‌وگو با حسین نقوی حسینی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و فعال سیاسی اصولگرا را می‌خوانید:

****

*آقای نقوی حسینی! سعید جلیلی برای دومین بار در انتخابات ریاست جمهوری شکست خورد، ارزیابی شما از جایگاه جلیلی در فضای سیاسی کشور بعد از انتخابات اخیر چیست؟

انتخابات و موفقیت پزشکیان در انتخاباتی در شرایطی صورت گرفت که رقابت انصافا نابرابر بود و همه شاهد بودیم طرفداران جلیلی از هر امکان و ظرفیت دولتی و غیردولتی استفاده کردند و در این زمینه تخلفات فراوانی اتفاق افتاد که انشالله دستگاه‌های نظارتی و بازرسی کل کشور ورود پیدا کنند و بگویند این همه هزینه‌ها از کجا آمده و چرا دستگاه‌های دولتی ورود پیدا کردند و حتی برخی دستگاه‌ها با شماره پیامکی خود پیامک فرستادند، با پرسنل‌های خودشان دستوری برخورد کردند، به این ترتیب که باید به فلانی رأی بدهید، بنابراین امیدوارم بعداً دستگاه نظارتی ورود پیدا کند.

سعید جلیلی باید از سایه به آفتاب بیاید

بعد از پیروزی پزشکیان ما شاهد ادامه‌دار بودن بداخلاقی‌ها هستیم، در حقیقت دولت پزشکیان هنوز شکل نگرفته و تنفیذ ریاست جمهوری صورت نگرفته، شاهد حمله‌ها و تخریب‌ها هستیم تا جایی که حامیان او کلیپ‌های بسیار ناهنجار در فضای مجازی منتشر می‌کنند از همین الان علیه دولت فعالیت می‌کنند، گروکشی می‌کنند، خط و نشان می‌کشند، یکی از کسانی که خط و نشان کشیده خود جلیلی است که می‌گوید ما هستیم، برخورد می‌کنیم، جلوگیری می‌کنیم، حرف می‌زنیم، تذکر می‌دهیم و غیره.

من فکر می‌کنم همانطور که آقای پورمحمدی هم گفت بهتر است جلیلی از سایه به آفتاب بیاید و مانند یک کنشگر سیاسی عمل کند. اینکه دولت را نقد کنیم و ایرادات آن را بگوییم که اشکالی ندارد، پزشکیان همیشه می‌گوید که شما مردم باید اعتراض کنید و اگر خوب کار نکردم، انذار کنید.

خط و نشان کشیدن برای پزشکیان و گروکشی در شأن جلیلی نیست

بنابراین بهتر است جلیلی به آفتاب بیاید و به عنوان یک کنشگر سیاسی مثبت برخورد کند و نقد خود را مطرح کند، البته دولت در حال حاضر کاری نکرده که بخواهیم نقد کنیم اما خط و نشان کشیدن و گروکشی در شأن یک کنشگر سیاسی نیست، در هر صورت جلیلی تعدادی رأی دارد که نشان می‌دهد تعدادی حامی سیاست‌های او هستند، لذا بهتر است از این پشتوانه در راستای یک کنشگری مثبت و برازنده و فاخر استفاده کند.

*این ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار رأی جلیلی مربوط به شخص او بوده و یا نتیجه اجماع اصولگرایان در یک مقطع زمانی بدانیم؟ از این جهت که او مدعی است که الان این پشتوانه رأی پشت اوست.

در هر صورت جلیلی این مقدار رأی را آورده و کیفیت‌سنجی آراء موردی را حل نمی‌کند. البته آن طرف هم ۱۷ میلیون رأی است و ۵۰ درصدی که اصلا رأی ندادند، اگر جلیلی را می‌پسندیدند، می‌آمدند و رأی می‌دادند. لذا در حال حاضر به فکر آنها باشیم و تلاش کنیم برخورد مثبت داشته باشیم تا جامعه ما را بپذیرد، وقتی جامعه ما را نمی‌پذیرد در خود باید تجدیدنظر کنیم نباید به دیگران بپردازیم، باید در خودمان تجدیدنظر کنیم.

جلیلی شکست خود در انتخابات را بپذیرد

من اگر جای جلیلی بودم همه دوستانم را جمع می‌کردم و به سیاست‌ها و مواضع خودم می‌پرداختم که ببینم کجای کارم ایراد و اشکال دارد، کدام قسمت را مردم نمی‌پسندند و قبول نمی‌کنند و اینها را تغییر می‌دهند و اصلاح می‌کنم و در نهایت خودم را با مردم هماهنگ می‌کنم. بنابراین اکر جای جلیلی بودم در خودم تجدیدنظر می‌کردم.

*البته آقای جلیلی می‌گوید ۱۱ سال است که به عنوان دولت سایه حضور دارم ، این یعنی او نمی‌خواهد شکست خود در انتخابات مختلف را بپذیرد؟

بله، بهتر است اول شکست خود را بپذیریم و قبول کنیم که مردم ما را نپذیرفتند بعد به خودمان بپردازیم به جای اینکه طرف مقابل را مقصر بدانیم و بگوییم حالا به حسابت می‌رسم، لذا به جای این کار بهتر است به خودمان بپردازیم و در مواضع، سیاست‌ها و دیدگاه‌های خود تجدیدنظر کنیم ، به دنیای واقعی مردم ورود پیدا کنیم، مردم را درک کنیم، مطالبات آنها را درک کنیم و اینها را فهرست کنیم، راه‌حل پیدا کنیم، این کنش خیلی بهتر است.

جلیلی هزینه های دولت سایه را شفاف کند

*دولت سایه در نظام جمهوری اسلامی مسبوق به سابقه نیست، ضمن اینکه منابع مالی این دولت شائبه‌انگیز شده است، تحلیل شما از اصرار جلیلی بر نقش آفرینی در قالب دولت سایه و مبهم بودن منابع مالی این دولت سایه چیست؟

من که نمی‌فهمم خاستگاه دولت سایه از کجا پیدا شده و چرا جلیلی خودش را منصوب می‌کند و خودش را دولت سایه می‌بیند؟ بنابراین خوب است این موضوعات را توضیح دهد. در هر صورت دولت سایه هزینه‌هایی دارد که به امکانات مالی و پشتیبانی نیاز دارد، لذا بهتر است این موارد را شفاف کنند، من که مدعی نیستم چقدر هزینه شده است، اصلا بیاید بگوید دولت سایه یک ریال هم هزینه ندارد و ما از امکانات خودمان استفاده می‌کنیم.

بالاخره دولت قعر آفتاب فلان مقدار ریال هزینه دارد حتما دولت سایه نصف این هزینه دارد. وگرنه دولت سایه معنا پیدا نمی‌کند، این از کجا تامین می‌شود؟ تا آنجایی که بنده می‌دانم در بودجه سالانه کشور ردیف بودجه‌ای به نام دولت در سایه جلیلی نداریم، بالاخره اینها را هم شفاف کند، عیبی ندارد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما