شناسهٔ خبر: 63199760 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح الله استان مرکزی خبر داد؛

اعزام ۱۵ هزار نفر به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس تا پایان سال

سرهنگ گودرزی گفت: ۱۵ هزار نفر از سایر اقشار مردم تا پایان امسال به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع‌مقدس در قالب اردو‌های راهیان نور اعزام می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار محمد گودرزی معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار داشت: از پانزدهم آبان ماه سه هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز دختر دبیرستانی در قالب ۱۳ کاروان ۳۰۰ نفری از استان مرکزی به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شود.

سرهنگ گودرزی یادآور شد: هرساله ۱۵ هزار نفر از استان مرکزی به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شدند که در مدت ۲ سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا در استان و کشور تعداد این افراد کاهش یافته‌ بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان در اسفندماه سال جاری، تلاش می‌شود اردوهای راهیان نور به صورت فشرده برگزار شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: اردوهای راهیان نور استان امسال به صورت چهار روزه برگزار می‌شود و در روز نخست افراد اعزام شده به این اردوها از یادمان فتح المبین، روز دوم یادمان شهدای هویزه و موزه شلمچه، روز سوم یادمان طلائیه و والفجر هشت و روز چهارم از معراج شهید محمودوند بازدید می‌کنند.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: برگزاری رزمایش فرهنگی رزمی نیز هر شب برای افراد اعزام شده به اردوهای راهیان نور استان در دستور کار سپاه روح الله استان قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: هفت هزار نفر از مجموع افرادی که امسال به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند را دانش آموزان و بقیه به اقشار مختلف بسیج و دانشجویان اختصاص یافته‌ است.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: یک راوی، یک معلم دانش‌آموزن و یک روحانی با هر اتوبوس همراه دانش‌آموزان اعزام می‌شود.

سرهنگ گودرزی با یادآوری مهارت آموزی به سربازان از سال ۹۸ تاکنون گفت: بر اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب مهارت آموزی به کارکنان وظیفه از سال ۹۸ در دستور کار نیروهای مسلح قرار گرفته‌ است.

وی ادامه داد: سپاه روح الله استان مرکزی در راستای مهارت آموزی به سربازان وظیفه همکاری با ادارات کل فنی و حرفه‌ای، ارتباطات و فناوری اطلاعات، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ورزش و جوانان وسازمان جهاد کشاورزی استان را در دستور کار خود قرار داده‌ است.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: مهارت آموزی به کارکنان وظیفه به صورت رایگان انجام می‌شود و بر اساس ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح هر سرباز باید در طول خدمت خود یک دوره مهارت آموزی را کسب کند و کارت پایان خدمت منوط به کسب مدرک مهارت توسط این افراد است.

سرهنگ گودرزی گفت: سهمیه سپاه روح الله استان مرکزی در سال جاری مهارت آموزی به یک‌هزار و ۲۱۵ نفر از کارکنان وظیفه است که تاکنون یک‌هزار و ۵۰ نفر تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: ۸۸۰ نفر این افراد تحت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شامل جوشکاری، مکانیکی، برقکاری، در سازمان جهاد کشاورزی شامل پرورش قارچ، گیاهان دارویی و دام سبک، اداره کل ورزش و جوانان حرکات اصلاحی و اداره کل ارشاد اسلامی تحت آموزش خبرنگاری قرار گرفته‌اند.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: در راستای افزایش انگیزه و تشویق سربازان برای حضور در کلاس‌های مهارتی مشوق‌هایی از جمله معافیت از پست برای آنان در نظر گرفته شده‌ است.

سرهنگ گودرزی گفت: همچنین کارکنان وظیفه که مدرک این مهارت‌ها را دریافت کنند، از وام قرض الحسنه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد می‌توانند پس از پایان خدمت، با همراه داشتن کارت پایان خدمت و مدرک مهارتی که در طول خدمت سربازی کسب کرده‌اند به پلیس +۱۰ مراجعه کرده و از وام قرض الحسنه با بازپرداخت هفت ساله بهره‌مند شوند.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار کرد: برگزاری مسابقات مهارتی برای کارکنان وظیفه از دیگر برنامه‌های تشویقی ستاد کل نیروهای مسلح است و این مسابقات با هدف افزایش سطح کیفی مهارت آموزی سربازان وظیفه و شناسایی افراد ماهر برگزار می‌شود.

سرهنگ گودرزی افزود: استعدادهایی که در این مسابقات شناسایی می شود مورد حمایت‌های مالی قرار گرفته و سرمایه گذاری‌های لازم برای آنان انجام می شود.

وی ادامه داد: ایجاد نشاط و انگیزه در دوران ضرورت، افزایش انگیزه برای مهارت آموزی، ترویج فرهنگ مهارت آموزی در بین کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت و استفاده از مهارت از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: این مسابقات در چهار سطح شهرستانی، استانی، سطح سازمان نیروهای مسلح و ملی برگزار می‌شود.

سرهنگ گودرزی گفت: کارکنان وظیفه در این دوره از مسابقات از ۱۵ رشته مهارتی با یکدیگر به رقابت پرداخته و نفرات برتر شهرستانی و استانی به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی می‌شوند و مسابقات نهایی نیز همزمان با دهه مبارک فجر در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ثبت نام سربازان وظیفه برای حضور در سطح شهرستانی این دوره از مسابقات از هفته آینده در سطح شهرستان‌های استان مرکزی آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما