شناسهٔ خبر: 63192773 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله اعلام کرد

مهارت‌آموزی یک‌هزار و ۵۰ سرباز وظیفه در ۷ ماهه سال جاری/ اعزام ۱۵ هزار نفر از استان مرکزی به مناطق عملیاتی

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله گفت: امسال سهمیه سپاه روح‌الله در عرصه مهارت آموزی کارکنان وظیفه یک‌هزار و ۲۱۵ نفر است که تاکنون یک‌هزار و ۵۰ نفر تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار محمد گودرزی معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله پیش از ظهر امروز در نشست خبری راهیان نور و مسابقات مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه با بیان اینکه اعزام اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی استان مرکزی به مناطق عملیاتی جنوب از نیمه دوم آبان‌ماه آغاز خواهد شد، گفت: امسال اعزام ۱۵ هزار نفر از دانش‌آموزان، دانشجویان و دیگر اقشار بسیج به مناطق عملیاتی در قالب اردوهای راهیان نور هدفگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه از این میزان هفت هزار نفر دانش‌آموزان استان هستند، افزود: در مرحله اول از این اعزام‌ها سه هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز دختر تا نیمه دوم آذرماه به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله تصریح کرد: در محله دوم نیز دانش‌آموزان پسر، دانشجویان و دیگر اقشار بسیج تا نیمه اسفندماه به این اردوهای معنوی اعزام خواهند شد. هر ساله اردوهای راهیان نور تا اواسط بهار برگزار می‌شد که امسال باتوجه به ایام ماه مبارک رمضان، این اردوها تا اواسط اسفندماه برگزار خواهد شد.

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور استان مرکزی در سال جاری در قالب ۱۳ کاروان ۳۰۰ نفری اعزام خواهند شد، گفت: اردوهای راهیان نور استان امسال نیز به چهار روزه خواهد بود و افراد از یادمان‌های فتح‌المبین، طلائیه، والفجر هشت، یادمان شهدای هویزه و موزه شلمچه و معراج شهید محمودوند بازدید خواهند کرد.

وی اجرای برنامه‌های فرهنگی را در طول اردو مورد توجه دانست و گفت: برگزاری رزمایش فرهنگی رزمی، اعزام معلم، راوی و روحانی همراه کاروان‌ها بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اردوهای راهیان نور است.

مهارت‌آموزی یک‌هزار و ۵۰ سرباز وظیفه در ۷ ماهه سال جاری

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله در بخشی دیگر از سخنان خود به طرح مهارت‌آموزی سربازان وظیفه نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری، مهارت آموزی کارکنان وظیفه از سال ۹۸ در دستور کار نیروهای مسلح قرار گرفت که در این راستا سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز با همکاری ادارات کل فنی و حرفه‌ای، ارتباطات و فناوری اطلاعات، میراث فرهنگی و صنایع دستی، ورزش و جوانان، ارشاد اسلامی و جهاد کشاورزی این طرح را به شکل رایگان برای کارکنان وظیفه برگزار کرده است.

سرهنگ پاسدار گودرزی یادآور شد: بر اساس ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح هر سرباز باید در طول خدمت خود یک دوره مهارت آموزی را کسب کند و کارت پایان خدمت منوط به کسب مدرک مهارت توسط این افراد است.

وی افزود: امسال سهمیه سپاه روح‌الله در عرصه مهارت آموزی کارکنان وظیفه یک‌هزار و ۲۱۵ نفر است که تاکنون یک‌هزار و ۵۰ نفر تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفته‌اند.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله تصریح کرد: در راستای افزایش انگیزه و تشویق سربازان برای حضور در کلاس‌های مهارتی مشوق‌هایی از جمله معافیت از پُست و ارائه تسهیلات اشتغال به شکل قرض‌الحسنه با مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی در نظر گرفته شده است.

سرهنگ پاسدار گودرزی ادامه داد: برگزاری مسابقات مهارتی برای کارکنان وظیفه از دیگر برنامه‌های تشویقی ستاد کل نیروهای مسلح است که با هدف افزایش سطح کیفی مهارت آموزی سربازان وظیفه و شناسایی افراد متبحر به منظور حمایت مالی و سرمایه‌گذاری برگزار می‌شود.

وی به اهداف برگزاری مسابقات مهارتی اشاره کرد و افزود: ایجاد نشاط و انگیزه در دوران ضرورت، افزایش انگیزه برای مهارت آموزی، ترویج فرهنگ مهارت آموزی در بین کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت و استفاده از مهارت از اهداف برگزاری این مسابقات است.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله برگزاری این مسابقات را در چهار سطح شهرستانی، استانی، سازمان نیروهای مسلح و ملی اعلام کرد و گفت: این مسابقات در ۱۵ رشته مهارتی برگزار می‌شود که نفرات برگزیده در سه سطح اول همزمان با دهه مبارک فجر در سطح ملی به رقابت با یکیدگر خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما