شناسهٔ خبر: 62940564 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فوت ۷۸ درصد مصدومان حوادث رانندگی در صحنه تصادف

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال، ۷۸ درصد قربانیان حوادث رانندگی بوشهر در محل سانحه فوت شده‌اند که از شدت سوانح رانندگی حکایت دارد.

صاحب‌خبر -
فوت ۷۸ درصد مصدومان حوادث رانندگی در صحنه تصادفبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، عبدالکریم اخترشناس افزود: از مهمترین دلایل انسانی شدت تصادفات جاده‌ای به عجله در رانندگی، سرعت غیرمجاز و توجه نکردن به جلو ناشی از صحبت با تلفن همراه و خستگی یا خواب آلودگی مربوط می‌شود که ضروریست رانندگان نسبت‌به رعایت این موارد دقت بیشتری داشته باشند.
 
وی اظهار کرد: نکته مهم این است که بزرگراه‌ها با بیش از ۶۰درصد، بیشترین سهم را در تصادفات محور‌های برون شهری استان بوشهر داشته‌اند که نشان می‌دهد با وجود استاندارد بودن جاده‌ها، اما رعایت نکردن سرعت مجاز و قوانین رانندگی زمینه‌ساز تصادف می‌شود.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر درخصوص آمار تصادفات برون شهری بوشهر هم گفت: براساس گزارش پلیس راه، از ابتدای امسال تا پایان شهریور فوتی یک درصد، مجروحان ۱۹ درصد و تصادفات خسارتی ۲۰ درصد افزایش داشته است.
 
وی عنوان کرد: خطای رانندگی و مشکلات فنی و ایمنی خودرو مهمترین عامل در وقوع حوادث بوده، اما تلاش شده با ایمن‌سازی، نصب علائم و اصلاحات هندسی، ایمنی راه‌ها افزایش یابد.
 
اخترشناس با اشاره به روند افزایشی وقوع تصادفات، یادآور شد: رشد سفر‌ها در ۶ ماه اول امسال در وقوع حوادث نقش داشته است.
 
وی گفت: استان بوشهر دارای چهار هزار و ۴۴۹ کیلومتر راه شامل ۶۹۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۶۰ کیلومتر راه اصلی و ۸۴۵ کیلومتر راه فرعی و دوهزار و ۴۰۹ کیلومتر راه روستایی است.

نظر شما