شناسهٔ خبر: 62560622 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایمن‌سازی ۵۸ کیلومتر حاشیه راه‌های استان بوشهر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از اجرای عملیات شانه‌سازی و اصلاح شیب شیروانی حاشیه ۵۸ کیلومتر از راه‌های استان خبر داد.

صاحب‌خبر -
ایمن‌سازی ۵۸ کیلومتر حاشیه راه‌های استان بوشهربه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، عبدالکریم اخترشناس بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون شانه‌سازی و اصلاح شیب شیروانی حاشیه محور‌های اصلی و نقاط پر تصادف به طول ۵۸ کیلومتر از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان انجام شده است.
 
وی با اشاره به اهمیت حاشیه راه در کاهش تصادفات افزود: با توجه به شدت خسارت سوانح ناشی از خروج وسایل نقلیه و به دنبال آن افزایش جان باختگان اینگونه حوادث، پرداختن به ایمنی حاشیه راه از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر ادامه داد: در همین راستا و به‌منظور کاهش تلفات ناشی از خروج خودرو از جاده و واژگونی، اقدامات زودبازده نظیر اصلاح شیب شیروانی جاده‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
 
وی اضافه کرد: همچنین برای ارتقای ایمنی جاده‌ها و جلوگیری از برخورد رخ به رخ وسایل نقلیه یا سقوط وسایل نقلیه در پرتگاه‌ها، ۲۲ کیلومتر حفاظ بتنی (نیوجرسی مفصلی) با اولویت نوع جاده و میزان ترافیک آن در استان بوشهر اجرایی شده است.
 
به گفته اخترشناس در زمان حاضر نگهداری چهار هزار و ۳۳۶ کیلومتر راه‌های استان بوشهر شامل بزرگراه، راه اصلی، فرعی و راه روستایی برعهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

نظر شما