شناسهٔ خبر: 62928133 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لزوم توجه به نوسازی شبکه آبرسانی ایلام

استاندار ایلام از برآورد اولیه هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی شبکه آبرسانی استان خبر داد و گفت: یک هزار میلیارد ریال آن برای امسال از سوی دولت تصویب شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام نیا در جلسه پدافند غیرعامل استان ایلام از برآورد اولیه هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی شبکه آبرسانی استان خبر داد و گفت: یک هزارلزوم توجه به نوسازی شبکه آبرسانی ایلام میلیارد ریال آن برای امسال از سوی دولت تصویب شده است.

وی بیان کرد: ۵۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ توسط وزرات نیرو و ۵۰۰ میلیارد ریال آن نیز در قالب دور دوم سفر تامین اعتبار می‌شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه استان ایلام دارای ۲۵ ایستگاه پمپاژ آب نیمه تمام است، افزود: ۱۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ آب کشاورزی نیاز است که این منابع مالی از طریق مولدسازی تامین خواهد شد.

بهرام نیا در خصوص موضوع پدافند غیرعامل نیز گفت: امروزه بیشترین حملات از طریق فضا‌های سایبری و اینترنتی رخ می‌دهد که همین موضوع حساسیت‌ها را برای تقویت حوزه پدافند غیرعامل ضروری می‌کند.

استاندار ایلام اظهار کرد: ادارات باید یک درصد از هزینه‌های سرمایه‌ای و تملک دارایی خود را در موارد حیاتی و حساس مرتبط با پدافند غیرعامل هزینه و تجیهزات خود را بروز و مدرن کنند.

بهرام نیا بیان کرد: باید چهار کارگروه پدافند زیستی، شیمیایی، سایبری و پرتوی در استان با حضور دستگاه‌های مرتبط فعال باشد و ادارات آمادگی لازم در برابر حوادث مختلف را داشته باشند.

وی مطرح کرد: باید ادارات استان در زمینه پدافند غیرعامل هزینه کنند.

استاندار ایلام با بیان اینکه ادارات استان با ممارست و تمرین، مطالعه، تجهیز فناوری و برگزاری مانور ها، سطح مدیریت حوادث را در استان افزایش دهند، ادامه داد: سال گذشته مانور توانمندی‌های پدافند غیر عامل در ایلام برگزار گردید و این مانور در کشور نیز اول شد.

 

<div id="video-display-embed-code_10283501"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4016329/10283501?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما