شناسهٔ خبر: 67681010 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

همزمان با تاسوعای حسینی رقم خورد؛

تب بالای عشق به ابوالفضل در شهر عاشقان عباس (ع)

اردبیل- همزمان با نهم محرم تاسوعای حسینی تب عشق به علمدار نینوا حضرت ابوالفضل (ع) در شهر عاشقان عباس بالا گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، کانون این عزاداری و حرم عشق به ابوالفضل پیاده راه عالی قاپوی اردبیل است که از ظهر امروز با برافراشته شدن پرچم «یاحسین و یا ابوالفضل» دلدادگان کوی عباس علمدار به میدان آمدند تا باردیگر نماد وفاداری و غیرت ابوالفضلی را در قاب تصویری زیبا به نمایش بگذارند.

۴۰۰ هیئت و دسته عزاداری از محلات مختلف دارالارشاد اردبیل در حسینیه عظیم عالی قاپو گردهم آمدند تا باردیگر نمایشی از وفاداری به قمر منیر بنی هاشم را به رخ کشیده و به دنیا ثابت کنند که شهر عاشقان ابوالفضل سرمی دهد اما هیچ وقت تن به ذلت و خواری نخواهد داد.

صدها هزار عزادار ایام حزن و اندوه محرم در تاسوعای حسینی به تاسی از علمدار نینوا و در لبیک گویی به ندای «هیهات من الذله» سومین امام مظلوم شیعیان تجمعی از جنس عشق و عهد به وفای ابوالفضلی را نشان دادند تا باردیگر در یوم العباس ثابت شود که هیچ وقت رشته محبت مردمان این دیار به علمدار کربلا رنگ و رخساره گسست و نامهربانی به خود نمی‌گیرد.

در این مراسم امسال و در فصل گردشگری حضور بیشمار مسافران و گردشگران و دوستداران اهل بیت را نیز شاهد هستیم که در کنار مردم سترگ سبلان آمده اند تا در روز تاسوعای حسینی که منتسب به حضرت عباس (ع) و نمایش وفاداری آن حضرت به امام خود است فریاد زده و با آنها همراه و همسو شوند.

در این آئین پنج نفر از مداحان سرشناس اردبیل به همراه شاعر آئینی اجرای برنامه کرده و در کنار آئین‌های سنتی اردبیلی‌ها در یوم العباس در این مراسم به مرثیه و مداحی پرداختند.

نظر شما