شناسهٔ خبر: 67681043 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ساعاتی پیش:

آتش سوزی گسترده ارتفاعات چاروسا را فرا گرفته است

ساعاتی پیش: آتش سوزی های سریالی در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد، علاوه بر اینکه بسیاری از اراضی جنگلی و مرتعی را به خاکستر تبدیل کرده، جان بسیاری از جانوران خزنده، جهنده و پرندگان را گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از کهگیلویه بزرگ، شعله های آتش بصورت گسترده هم اکنون جنگل ها و مراتع ارتفاعات کوه سیاه در بخش چاروسا را فراگرفته و امکانات لازم برای خاموش کردن این شعله ها اصلا وجود ندارد.

نیروهای خودجوش مردمی در حال انتقال خود و امکانات پشتیبانی نظیر آب با چهارپایان به ارتفاعات کوه سیاه در روستاهای گراب و شوتاور از بخش چارؤسا در کهگیلویه بزرگ هستند.

بخشدار چارؤسا با تایید شعله ور شدن شعله های آتش در این ارتفاعات تاکید کرد که امکانات لازم‌ برای خاموش نمودن شعله های آتش در این بخش وجود ندارد و این شعله ها بدلیل وزش باد شدید و سخت گذر بودن ارتفاعات، امکان مهار شدن در ساعات اولیه را ندارند.

"نجیب الله ایزدخواه" به رسانه ها گفته است که امکانات لازم را ندارند و بدلیل سخت گذر بودن منطقه، نیروها و امکانات با الاغ در حال عزیمت به محل آتش سوزی است.

وی زمان شروع آتش سوزی در ارتفاعات کوه سیاه چارؤسا را هشت صبح عنوان و اظهارداشت: تعدادی نیرو‌های مردمی به منطقه اعزام شده اما به نیرو و امکانات نیاز داریم و کسانی که می‌تواند به کمک بیایند.

بهرامی گفت: پوشش گیاهی پُرپشت و وزش باد شدید شرایط کنترل و مهار آتش را کُند کرده است.

به گزارش ایلنا، بخش چاروسا در ۴۰ کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

انتهای پیام/

نظر شما