شناسهٔ خبر: 62901395 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارشناس عراقی: «طوفان الاقصی» قواعد درگیری با صهیونیست‌ها را تغییر داد

بغداد - ایرنا - رئیس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه النهرین عراق گفت: عملیات شگفت انگیز «طوفان الاقصی» ضمن نشان دادن قدرت روز افزون محور مقاومت، قواعد درگیری با صهیونیست‌ها را تغییر داد.

صاحب‌خبر -

« اسامه السعیدی» استاد علوم سیاسی و رئیس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه النهرین عراق امروز (شنبه) در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در بغداد اظهار داشت: با انجام عملیات طوفان الاقصی تغییر کیفی در قواعد درگیری مقاومت در مقابله با رژیم اشغالگر اسرائیل است که نشان داد، قدرت این رژیم برای مقابله با گروه های مقاومت فلسطینی رو به افول است.

وی افزود: این تحول که با ابتکار عمل نیروهای مقاومت فلسطینی انجام شد، پیشرفت این گروه ها در سرزمین های اشغالی را نشان داد و اشغالگران صهیونیست را غافلگیر و آنها را در حالتی از سردرگمی و ساکنان سرزمین های اشغالی را به عدم اطمینان و دشواری در باور اوضاع فرو برد و از همه مهمتر، آمریکا را که برای عادی سازی روابط عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی تلاش می کرد، بهت زده کرد.

رئیس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه النهرین عراق با بیان اینکه طوفان الاقصی در نتیجه داده های داخلی، منطقه ای و بین المللی رخ داد، افزود: در سطح داخلی، رژیم صهیونیستی طی سال‌های اخیر با عدم یکپارچگی داخلی و تظاهرات و اعتراضات علیه دولت راست افراطی که خواستار اصلاحات قضایی شده، مواجه بوده است.

وی افزود: از نظر منطقه ای نیز نفوذ آمریکا کاهش یافته است و واشنگتن قدرت مهار محور مقاومت و کنترل کشورهایی که محور مقاومت در آنها فعال است یعنی مثلث عراق، سوریه و یمن را ندارد.

این استاد دانشگاه النهرین عراق ادامه داد: در سطح جهانی نیز قدرت آمریکا و اروپا افول کرده است و مشغول شدن این کشورها به جنگ روسیه و اوکراین و پیامدهای اقتصادی، پولی و نظامی این جنگ برای اروپایی ها و آمریکایی موجب شده تا ورود همزمان آنها در دو نبرد دشوار شود.

وی افزود: با انجام عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین، قدرت و توانایی خود برای نفوذ و وارد کردن بزرگترین خسارات ممکن به دشمن صهیونیستی را آشکار کرد.

اسامه السعیدی در این گفت وگو به اقدام برخی کشورهای منطقه از جمله امارات و بحرین در عادی سازی روابط با رژیم صهونیستی نیز اشاره کرد و گفت: طوفان الاقصی همچنین خجالت این کشورها را در برابر مسلمانان و فلسطینی ها در پی داشت و بیانیه های صادر شده از سوی این کشورها موجب شد تا همدستی آنها با رژیم اشغالگر صهیونیستی آشکارتر شود.

وی افزود: در مقابل، ایران، عراق، سوریه، لبنان، یمن و کشورهای محور مقاومت عزم و پایبندی خود را به آرمان فلسطین اعلام کردند و با اعلام مواضع خود در موضوع عادی سازی و نحوه برخورد با این رژیم جنایتکار، پایبندی خود را به حمایت از محور مقاومت و مقاومت مردم فلسطین در جنگ علیه رژیم صهیونیستی ثابت کرده اند.

با ورود عملیات "طوفان الاقصی به هشتمین روز خود و کسب پیروزی های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی، بمب افکن های رژیم اسراییل به طور جنون آمیز مناطق مسکونی، درمانی، مساجد و مکان های تجمع آوارگان فلسطینی در غزه را به دستور سران تل آویو بمباران می کنند.

به گزارش ایرنا، بنا بر آخرین اعلام وزارت بهداشت فلسطین از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در شنبه گذشته (۱۵ مهرماه) تاکنون در اثر بمباران های رژیم صهیونیستی دو هزار و ۲۱۵ غیرنظامی فلسطینی که اکثر آنها کودک و زن هستند، به شهادت رسیده اند.

رژیم جعلی صهیونیستی که تاکنون تلاش هایش برای توقف عملیات مقاومت در سرزمین های اشغالی به جایی نرسیده و سران این رژیم هنوز در شوک شکست بی نظیر مقاومت فلسطین به سر می برند، همچنان غیرنظامیان فلسطینی را هدف قرار می دهند و به دنبال کوچ اجباری فلسطینیان با تبدیل کردن غزه به زمین سوخته می گردند.

براساس گزارش های رسمی تاکنون هشت هزارو ۷۱۴ فلسطینی نیز در اثر بمباران های رژیم صهیوینستی زخمی شده اند.

نظر شما